اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

حمایت من از استاندار مشروط خواهد بود/بدحجابی را حداقل از ادارات ریشه‌کن کنیم

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: اگر نمی‌توانیم بدحجابی را در خیابان‌ها کنترل کنیم حداقل می‌توانیم بدحجابی را در برخی ادارات، سازمان‌ها، دانشگاه‌ها کنترل کنیم.

حمایت من از استاندار مشروط خواهد بود/بدحجابی را حداقل از ادارات ریشه‌کن کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری شامگاه امروز در جلسه تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید آذربایجان ‌شرقی با حضور وزیر کشور در تالار پتروشیمی تبریز با اشاره به معیارهای اسلامی و قرآنی انتخاب مدیران نامه حضرت علی به والی آذربایجان را مطرح کرد و افزود: شایسته‌سالاری در اسلام مطرح است و شایسته‌سالاری در تعهد و تخصص متجلی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن اصول، پرداختن به حاشیه‌ها و مقدم داشتن افراد فرومایه،آفات مدیریت و حکومت هستند.

آیت‌الله شبستری تصریح کرد: انقلاب و نظام ما جمهوری اسلامی و مردم‌سالای دینی بوده، نظامی که دین و مردم پشت سر هم قرار دارند.

وی با بیان اینکه مردم 200 هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند تا اسلام حاکم شود، اظهار کرد: نمادهای حکومتی باید نمادهای علوی باشد و تمام ادارات، قوای سه‌گانه رنگ و بوی علوی، حسینی و فاطمی داشته با‌شند.

عضو خبرگان رهبری با انتقاد از کسانی که وضعیت فعلی کشور را با وضعیت قبل از انقلاب یکی می‌دانند، تصریح کرد: واقعاً این قیاس ناسپاسی است، در زمان قبل از انقلاب تعداد مشروب فروشی‌ها از تعداد کتاب فروشی‌ها بیشتر و فساد غوغا می‌کرد.

وی ادامه داد: درست است که با هجمه‌های انجام گرفته در سال‌های گذشته توسط دشمنان مشروبات الکلی به صورت قاچاق وارد کشور شده و بدحجابی افزایش یافته، ‌اما هرگز قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

امام جمعه تبریز خطاب به وزیر کشور گفت: باید تدابیری اندیشیده شود و بیشتر کنترل شود، سلسه مسائلی که جزو محرمات از جمله مشروبات الکلی و مواد مخدر است از ترویج آن باید جلوگیری کرد.

وی افزود: خانواده‌های شهدا، متدینین و مردم انتظار دارند مشکلات اقتصادی و فرهنگی تا جایی که مقدور است هر چه سریع‌تر حل شود.

آیت‌الله شبستری با مقایسه وضعیت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور در سال‌های قبل و پس از انقلاب اسلامی اظهار کرد: در تمام این حوزه‌ها تغییرات شگرف با رویکرد اسلام به وجود آمده است.

 امام جمعه تبریز ادامه داد: اما در عین حال در پاره‌ای از مسائل فرهنگی به خصوص مسئله حجاب شاهد برخی کج‌سلیقگی‌ها در جامعه اسلامی هستیم که به هیچ عنوان برازنده نظام اسلامی نیست.

آیت‌الله شبستری از مسئولان خواست فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری را نصب‌العین خود قرار داده و در حل مشکلات کشور به توان داخلی تکیه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بار دیگر به مسئله بدحجابی و ترویج آن در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر نمی‌توانیم بدحجابی را در خیابان‌ها کنترل کنیم حداقل می‌توانیم بدحجابی را در برخی ادارات، سازمان‌ها، دانشگاه‌ها کنترل کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: امید است مسئولان امر هر چه سریع‌تر اصلاح بدحجابی را از ادارات آغاز کنند تا دیگر شاهد افراد بدحجاب پشت میز ادارات نباشیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به توصیه رئیس جمهور به استانداران منتخب که آنان را به حفظ وحدت و انسجام جامعه و بهره‌گیری از نیروهای معتدل توصیه کرده است، گفت: همانند رئیس جمهور استفاده از نیروهای معتدل را به استاندار جدید توصیه می‌کنم.

وی ادامه داد: افراد تندرو ممکن است افراد شریفی باشند اما موجب تفرقه می‌شوند.

امام جمعه تبریز با اشاره به امنیت، آرامش، صفا، همدلی که در استان آذربایجان ‌شرقی حاکم است، اظهار کرد: امیدواریم آقای جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این مسیر حرکت کرده و آن را تدوام ببخشند.

آیت‌الله شبستری تصریح کرد: حمایت از مسئولان وظیفه‌ای است که اجرا خواهد شد اما حمایت ما از استاندار آذربایجان‌شرقی نیز به حرکت در مسیر ارزش‌ها، اعتدال و تعالی استان مشروط است.

امام جمعه تبریز ضمن تقدیر از خدمات بیگی، استاندار سابق آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم توسعه استان آذربایجان‌شرقی گفت: آقای بیگی در حادثه زلزله ارسباران فعالیت‌های چشمگیری داشته که موجب آبادانی این مناطق زلزله در زمانی کوتاه شد.

وی سفرهای شهرستانی، ملاقات‌های مردمی و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای استان را از دیگر ویژگی‌های وی دانست.

آیت‌الله شبستری ضمن تبریک به اسماعیل جبارزاده برای قبولی تصدی استانداری آذربایجان‌شرقی وی را فردی آشنا به مقررات، قوانین، مبادی آداب و ارزش‌های اسلامی دانست.

وی خاطرنشان کرد: با تدینی که از جبارزاده سراغ دارم، روند توسعه و آبادانی استان در زمینه‌های مختلف را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/60001/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول