اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در قزوین:

اهداف واقعه کربلا از سوی مداحان و وعاظ تبیین شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: روحانیون و وعاظ باید تلاش کنند در ایام ماه محرم اهداف واقعه کربلا و قیام امام حسین (ع) را برای مردم تبیین کنند.

اهداف واقعه کربلا از سوی مداحان و وعاظ تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مناسبت‌های مذهبی که در سالن اجتماعات شهید باریک‌بین برگزار شد، اظهار داشت: جوانان را باید با زندگی امام حسین (ع) و واقعه کربلا بیشتر آشنا کرد.

وی افزود: ماه محرم بهترین فرصت برای آشنایی بیشتر با تاریخ اسلام، زندگی امام حسین (ع) و همه کسانی است که در راه اسلام تلاش کردند و به شهادت رسیدند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: در ماه محرم باید تلاش شود از بیان هر گونه مطالب خرافی که ارزش‌های قیام کربلا را مخدوش می‌کند، دوری کرد.

باریک‌بین ضمن تأکید بر ترویج فرهنگ عاشورایی بیان کرد: فرهنگ سرخ حسینی که بسیار حائز اهمیت است باید برای نسل نوجوان و جوان به خوبی تبیین شود.

این مسئول با اشاره به اهمیت حضور هیئت‌های مذهبی در مساجد و تکایا عنوان کرد: هیئت‌های مذهبی از دیرباز محیطی امن و مقدس برای نسل نوجوان و جوان به شمار می‌رود بنابر این شایسته است خانواده‌ها فرزندان خود را با این محیط‌ها بیشتر آشنا کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مسئولان هیئت‌های مذهبی باید یک روحانی آگاه و فاضل را برای همکاری انتخاب کنند تا بتوانند با جوانان  ارتباط خوبی برقرار کنند.

باریک‌بین تصریح کرد: مداحان و روحانیون باید در مراسم سوگواری سالار شهیدان پیام عاشورا و قیام امام حسین (ع) را برای مردم به خوبی بازگو کنند.

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در این جلسه گزارشی از برنامه‌های این اداره کل در ایام ماه محرم ارائه کرد.

انتهای پیام/77010/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول