اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی ـ گرگان

اجلاس پیرغلامان دارای شعار سال شود / وجود 52 هزار مداح در کشور

رئیس کانون مداحان کل کشور از وجود 52 هزار مداح شناسایی شده در سطح کشور خبر داد و گفت: 400 کانون مداحان در سطح کشور فعالیت می‎کنند.

اجلاس پیرغلامان دارای شعار سال شود / وجود 52 هزار مداح در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مصطفی خرسندی امشب در نشست فصلی کانون مداحان و شاعران آئینی کل کشور در گرگان اظهار داشت: کانون مداحان و جمع عظیم ذاکران به عنوان تاثیرگذاران حوزه فرهنگ دینی محسوب می‎شوند که به عنوان بازوان نظام و ولایت از آنان یاد می‎شود.

وی نقش ذاکران و مداحان اهل‎بیت (ع) را در خلوص و بقای انقلاب اسلامی مهم خواند و تصریح کرد: ذاکران اهل‌بیت(ع) نقش ویژه‎ای در انتقال پیام عاشورا و قیام امام حسین(ع) دارند که باید به این قشر توجه ویژه و اساسی شود.

رئیس کانون مداحان کل کشور نسبت به برگزاری جلسات آموزشی در سطوح مختلف برای مداحان تاکید کرد و افزود: کانون مداحان باید ارتباط خوبی با رسانه‎ها برقرار کند تا از رانت جلوگیری و ارتباط سیستمی برقرار شود.

خرسندی از اعلام آمادگی کانون مداحان برای همکاری با اجلاس پیرغلامان حسینی در زمینه مسائل تخصصی خبر داد و بیان داشت: برنامه‎های اجلاس می‎تواند در سطح بالاتر و بهتری انجام شود.

کانون مداحان از اساتید و بزرگان باتجربه برخوردار است

وی اضافه کرد: در استان‎ها نخبگانی وجود دارند که اگر به آنها اعتماد شود می‎توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند بنابراین اگر از استعدادهای آنها به نحو شایسته‎ای استفاده شود می‎توان به خروجی بهتری دست یافت.

رئیس کانون مداحان کل کشور با بیان اینکه کانون مداحان از اساتید و بزرگان باتجربه برخوردار است، تاکید کرد: هر کدام از پیرغلامان دارای کوهی از تجربه هستند که می‎توانند به مجموعه اجلاس پیرغلامان حسینی کمک شایانی داشته باشند.

کانون مداحان در تولید محتوا اثرگذار است

خرسندی با اشاره به اینکه اجلاس پیرغلامان حسینی باید هدف‎ و چشم‎انداز برای خود ترسیم کند، خاطرنشان کرد: جای شعار سال برای این اجلاس خالی است که باید این موضوع در سال‎های آتی مورد توجه قرار گیرد تا بر اساس آن راهبرد بتوانیم برنامه‎ها را غنی‎تر و متفاوت‎تر از سال‎های گذشته برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کانون مداحان در تولید محتوا اثرگذار است، ابراز داشت: باید از استان‎هایی که صاحب آیین‎های عاشورایی و سنت‎های قدیمی هستند به درستی استفاده کنیم که این مهم نیاز به برنامه‎ریزی صحیح دارد تا شاهد تقسیم نخبگان نباشیم به‌طوری که در برخی استان‎ها در ایام اجلاس آیین طشت‎گذاری و مراسمی از این قبیل در حال برگزاری است که همزمانی مراسم نمی‎تواند زمینه حضور آنها را در اجلاس فراهم کند.

رئیس کانون مداحان کل کشور بر ضرورت استفاده از تمام استعدادها و ظرفیت‎ها در برنامه‎های اجلاس پیرغلامان حسینی تاکید کرد.

گلستان در آستانه ماه محرم میزبان یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی با حضور بیش از 600 مهمان داخلی و خارجی است.

یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان با حضور چهره‌های مطرح در عرصه مداحی اهل‌بیت(ع) از پنج قاره جهان، از امروز تا دهم آبان‌ماه در شهرستان گرگان در حال برگزاری است.

مهمانان یازدهمین دوره اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی روز گذشته وارد استان گلستان شدند.

روز گذشته بیش از 500 نفر از مهمانان داخلی و خارجی یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی وارد ایستگاه راه‌آهن گرگان و فرودگاه بین‌المللی این شهر شدند و مورد استقبال مقامات استانی و شهرستانی قرار گرفتند.

در این مراسم فضاسازی بسیار مناسبی در ایستگاه راه‌آهن گرگان در نظر گرفته شد و برای نخستین‌بار در طی 11 دوره برگزاری این اجلاس به نیت 14 معصوم، 14 پرچم چهار متری مزین به نام مبارک معصومین توسط 14 علمدار از هیئت‌های مذهبی استان گلستان از مدعوین استقبال معنوی کردند.

پس از ورود میهمانان به هر یک از آنها نشان یازدهمین دوره اجلاس اهدا شد.

برگزارکنندگان این اجلاس در تلاش هستند تا روند برگزاری این مراسم نسبت به سال‌های گذشته کامل‌تر شود.

علاوه بر مداحی مداحان برجسته در این مراسم، تعدادی هیئت مذهبی به اجرای برنامه پرداختند.

براساس این گزارش، مراسم استقبال رسمی و مردمی بعد از ظهر روز گذشته در بارگاه امامزاده عبدالله گرگان با حضور اقشار مختلف برگزار شد.

پس از برگزاری این مراسم همزمان با نماز مغرب و عشا برنامه‌های سنتی استان و شهرستان همانند اجرای مراسم دسته‌چوبی برگزار شد.

هیئت‌های سینه‌زنی بالاجاده کردکوی و هیئت علی اصغر (ع) روستای زنگیان گرگان و برخی هیئت‌های دیگر هم به اجرای برنامه پرداختند.

همچنین در این اجلاس 24 میهمان خارجی از کشورهای پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، مصر، عراق، آذربایجان، هندوستان، لبنان و برخی کشورهای اسلامی دیگر در کنار پیرغلامان حسینی کشورمان حاضر شدند.

همچنین برای نخستین ‌بار در این اجلاس از علما و مفاخر اهل سنت استان گلستان تجلیل خواهد شد.

این مراسم توسط ده‌ها رسانه‌ داخلی و خارجی به صورت زنده و تهیه مستند پوشش خبری داده می‌شود.

اختتامیه این مراسم نیز در روز پنج‌شنبه همزمان با نماز مغرب و عشا در محل مصلای نماز جمعه گرگان با حضور اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، خوزستان میزبان دوازدهمین دوره اجلاس استان خواهد بود که بنابر تمهیدات پیش‌بینی شده مقرر شده مراسم اختتامیه آن نیز در شلمچه برگزار شود که در اختتامیه یازدهمین دوره، نشان اجلاس دوازدهم به نماینده آن استان تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام/83001/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول