اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی ـ گرگان

معمی‎مقدم: بیان اشعار حماسی اولویت مداحان باشد

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بر ضرورت بیان اشعار حماسی توسط مداحان تاکید کرد.

معمی‎مقدم: بیان اشعار حماسی اولویت مداحان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا معمی‎مقدم صبح امروز در حاشیه برگزاری دو روز اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در گرگان اظهار داشت: مداحان باید مردم را دعوت به تبری کنند که لازمه این اقدام در فرهنگ‌سازی است.

وی با بیان اینکه مداحان باید در اشعار خود احکام اولویت‎دار را بیان کنند، تصریح کرد: تقلید با تاخیر انجام می‎شود که این یک آسیب جدی محسوب می‎شود لذا بیان احکام اولویت‎دار چراغ راهی برای نسل جوان جامعه است که باید سرلوحه کار مداحان قرار بگیرد.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: هدف فرهنگ عاشورا حرکت به سمت انسان‎سازی است و مداحان باید به این اولویت مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

معمی‎مقدم همچنین پرداختن به مقوله عفاف و حجاب، سبک زندگی، موضوع سوریه، احکام ربا و بیان مسائل پیرامونی که بتواند سطح شناخت مردم را افزایش دهد را از نکات اساسی کانون توجه مداحان برشمرد.

وی نقش مداحان را در نهادینه کردن معروفات مهم خواند و گفت: مجلس امام حسین (ع) آنقدر دارای احترام و قداست است که مداحان باید این نکته را به عزاداران یادآور شوند که در این مراسمات با وضو داخل شوند.

باید و نبایدها از طریق رسانه باید دائما بازگو شود

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی متذکر شد: برآیند فعالیت مداحان و ذاکران اهل‎بیت (ع) باید پیوند عمیق بین امام و امت شود.

معمی‎مقدم با تاکید بر اینکه باید و نبایدها از طریق رسانه باید دائما بازگو شود، اظهار داشت: کار فرهنگی به دست مردم است اگر بتوانیم این حرکت را در جامعه جهت دهیم می‎توانیم به موفقیت برسیم.

وی با بیان اینکه مداح باید از تجربه بزرگان استفاده کند، گفت: مداحانی که گاهی مرتکب خطا می‎شوند به خاطر این است که دستشان در دست بزرگتر نیست.

در یازدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی 24 میهمان خارجی از کشورهای پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، مصر، عراق، آذربایجان، هندوستان، لبنان و برخی کشورهای اسلامی دیگر در کنار پیرغلامان حسینی کشورمان حاضر شدند.

همچنین برای نخستین ‌بار در این اجلاس از علما و مفاخر اهل سنت استان گلستان تجلیل خواهد شد.

این مراسم توسط ده‌ها رسانه‌ داخلی و خارجی به صورت زنده و تهیه مستند پوشش خبری داده می‌شود.

اختتامیه این مراسم نیز در روز پنج‌شنبه همزمان با نماز مغرب و عشا در محل مصلای نماز جمعه گرگان با حضور اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، خوزستان میزبان دوازدهمین دوره اجلاس پیرغلامان حسینی خواهد بود که بنابر تمهیدات پیش‌بینی شده مقرر شده مراسم اختتامیه آن نیز در شلمچه برگزار شود که در اختتامیه یازدهمین دوره، نشان اجلاس دوازدهم به نماینده آن استان تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام/83001/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول