اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر همدان:

عمارت آمریکایی‌ها فرهنگسرا می‌شود / اختصاص 6 میلیارد تومان به فرهنگسراها

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر همدان گفت: عمارت آمریکایی‌ها واقع در پارک پرواز اعتمادیه بعد از نوسازی و تعمیر، به فرهنگسرا تبدیل می‌شود.

عمارت آمریکایی‌ها فرهنگسرا می‌شود / اختصاص 6 میلیارد تومان به فرهنگسراها

رضا غلامی‌خجسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به اینکه 35 فرهنگسرا به ظرفیت فرهنگی همدان اضافه شده است، افزود: در سال پایانی شورای سوم قرار شد 15 فرهنگسرا در همدان احداث شود اما با پیگیری صورت گرفته به 35 مورد افزایش یافت.

وی تصریح کرد: مصوبه زمین‌های احداثی این فرهنگسراها گرفته شده و اکنون زمین این فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی تملک شده و در حال احداث است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر همدان بیان داشت: در شهرک ولیعصر(دیزج) فرهنگسرای مهر ساخته و تجهیز شده و اردیبهشت ماه افتتاح شد.

وی ادامه داد: فرهنگسرای آماده‌ای با نام «رضوان» خریده شده که تخصصی قرآن است که تعمیرات و تجهیزات آن در حال انجام و در دو هفته آینده کامل می‌شود.

خجسته با بیان اینکه در منطقه خضر بزرگترین زمین به متراژ 5 هزار متر تملک شده است، افزود: این فرهنگسرا در مراحل پایانی قرار دارد و در چهار طبقه احداث می‌شود.

وی گفت: در این مجموعه واحد اشتغال زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست، واحد قرآن و معارف، زورخانه و زمین چمن مصنوعی در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر همدان از احداث یک سالن ورزشی در دره مرادبیک خبر داد و گفت: این زمین از سوی مردم هدیه شده و با هماهنگی سپاه به صورت مشارکتی ساخت آن شروع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه قاشق‌تراشان همدان نیز یک فرهنگسرای دوطبقه تملک شده که قرار است دوباره نوسازی شود.

خجسته در ادامه سخنانش بیان کرد: در شهرک مدرس نیز 400 متر زمین برای احداث فرهنگسرا اختصاص یافته که اکنون در حال طی مراحل اخذ نقشه پروانه است.

وی با اشاره به زمین اختصاص یافته از سوی اداره راه و شهرسازی برای احداث فرهنگسرا یادآور شد: در کوی محمدیه نیز زمین هدیه شده از سوی مردم با بودجه تخصیص یافته 700 میلیون تومانی در حال احداث است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر همدان از خرید ساختمان فرهنگسرای آماده در محله کلپا خبر داد و افزود: این فرهنگسرا در دو طبقه است که به جامعه‌القرآن همدان اختصاص یافته است.

*بازارچه سیلو فرهنگسرا می‌شود

وی با اشاره به تبدیل عمارت قدیمی آمریکایی‌ها به فرهنگسرا یادآور شد: این عمارت واقع در پارک پرواز نوسازی و تعمیر شده و ضمن حفظ و نگهداری از آن به عنوان آثار باستانی از آن استفاده فرهنگی می‌شود.

خجسته خاطرنشان کرد: در ورودی خضر 24 هزار متر زمین آماده خریداری و تبدیل به فرهنگسراست.

وی با اشاره به وجود بازارچه‌ای غیر قابل استفاده در همدان گفت: در این بازارچه واقع در سیلو با 500 متر سالن سرپوشیده ویژه دو سالن کشتی و رزمی در حال احداث است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر همدان از هدیه زمین 200 متری در شهرک مدنی جنب مسجد سیدالشهدا(ع) برای احداث فرهنگسرا خبر داد و افزود: خانه قدیمی سیفی در جولان، برای تبدیل به خانه تخصصی قرآن و معارف اسلامی خریداری شده است.

وی ادامه داد: در شهرک مدنی 400 متر زمین به حوزه مقاومت بسیج هدیه شد و در حصار علی‌آباد نیز 150 متر زمین برای ایجاد فرهنگسرا اختصاص یافته و اکنون مراحل پایانی اخذ نقشه پروانه را طی می‌کند.

خجسته اضافه کرد: چند فقره زمین نیز از زمین‌های تفکیکی نیروی انتظامی و ارتش در حال پیگیری برای اختصاص به مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی است.

وی با اشاره به برنامه‌های دور چهارم شوراها برای توسعه فرهنگی همدان اذعان کرد: شورای چهارم قصد دارد در این دور 35 مجموعه فرهنگی را تکمیل و تجهیز کند که امسال برای این مجموعه‌ها 6 میلیارد و 500 میلیون تومان بودجه برای تملک و شروع احداث برخی پروژه‌ها اختصاص یافته است.

انتهای پیام/89003/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول