اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

عزت و سربلندی ایران در صبر و پایداری است نه ارتباط با آمریکا

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه کشورهایی که با آمریکا در ارتباط هستند عزت و شرف خود را در حال بمباران می‌بینند گفت: عزت و سرافرازی ما در صبر و پایداری و نه ارتباط با آمریکاست.

عزت و سربلندی ایران در صبر و پایداری است نه ارتباط با آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، مراسم گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی صبح امروز با حضور پرشور دانش‌آموزان، فرهنگیان،اقشار مختلف مردم و دانشجویان در دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در این مراسم با گرامیداشت روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و با تسلیت فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: ما ملتی عاشورایی، حسینی و کربلایی هستیم و انقلاب ما، قیام ما براساس فرهنگ و نهضت عاشورا بنا گذاشته شده است.

*انقلاب ایران مبتنی بر نهضت عاشورای حسینی است

امام جمعه دهدشت با تبیین نهضت عاشورا هدف از قیام اباعبدالله (ع) را ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار، فساد و فحشاء دانست و تصریح کرد: در دورانی که حکومت ستمگر، جبار و فاسد یزید صفت بر جامعه حاکم بود، معمار کبیر انقلاب با همراهی مردم قیام و دانش‌آموزان خون‌های خود را نثار این انقلاب کردند.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: فلسفه انقلاب مبارزه با چنین رژیمی بود که تفکر او یزیدی و نوکر استکبار بود.

وی رژیم پهلوی را حلقه به گوش حکومت‌های غربی دانست و با بیان اینکه این حکومت منحوس شایسته ملت شیعی ایران نبود افزود: حکومت ایران مبتنی بر تمدن ناب و فرهنگ اهل بیتی بوده و شایسته بود که حکومتی مستقل، آبرومند و دارای افکار الهی در جامعه حاکم باشد.

*دست پلید استکبار در همه جنایات مشاهده می‌شود

حسینی با تشریح جنایات استکبار جهانی در ادوار گذشته کشورمان، دست جنایت آمریکا در کودتاهای قبل از انقلاب، ترور شخصیت‌های فرهنگی و مدیریتی، جنگ هشت ساله و سقوط هواپیمای مسافربری را مشهود دانست و تصریح کرد: دست‌های پلید و جنایتکارانه غرب همواره در مقابل عزت، شرف و قیام ملت ایران ایستاده است.

وی تلاش آمریکا برای جلوگیری از سرنگونی حکومت پهلوی را ناکام خواند و ابراز داشت:در آخرین لحظات و نفس‌ کشیدن‌های رژیم منحوس پهلوی، آمریکا تمام توان خود را بکار گرفت که این رژیم سقوط نکند اما نتوانست.

امام جمعه دهدشت ادامه داد: در تاریخی که کشورهای غربی در کشور ما حضور داشتند چپاول،غارت و سرقت معنوی و مادی و ثروت ملت ایران بود اما از زمانی که مستقل شدیم می‌بینیم که شرف، عزت و پیشرفت به کشور ما برگشت.

*جریان هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست/تداوم شعار «مرگ بر آمریکا» تا زمان دست برداشتن استکبار از دشمنی با ایران

حسینی با بیان اینکه امروز ایران قدرت جهانی است و در تمام مسائل سیاسی عالم تأثیرگذار است افزود: جریان هسته‌ای یک بهانه برای آمریکا است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر بهانه بودن این موضوع که فرمود مگر در دوران هشت سال دفاع مقدس هم جریان هسته‌ای در کار بود گفت: اگر ما از هسته ای هم دست برداریم آمریکا دست از دشمنی خود برنخواهد داشت.

حسینی ادامه داد: ما هم تا زمانی‌که آمریکا دست از دشمنی، از جنایت و شرارت بر دنیا و دست از حمایت رژیم جعلی و حرام‌زاده اسرائیل برندارد شعار «مرگ بر آمریکا» را تکرار خواهیم کرد.

*مذاکره بر اساس مصلحت و منافع کشورمان را می‌پذیریم

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه ما اهل مذاکره هستیم افزود: بر اساس مصلحت حکومت و منافع کشورمان مذاکره می‌کنیم.

حسینی در این باره به فرمایشات رهبری اشاره کرد و افزود: کسانی که وارد جلسه مذاکره می‌شوند نباید سازش‌کار باشند و اگر مذاکره به نتیجه رسید که خوب و اگر به نتیجه نرسید تجربه بزرگی برای ملت ما خواهد بود.

وی با طرح این سؤال که آیا آنهایی که امروز با آمریکا ارتباط دارند و با تمام وجود در اختیار استکبار جهانی هستند سودی از این ارتباط برده‌اند تصریح کرد: کشورهای اطراف ما که امروز زیر بمباران هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا قرار دارند عزت و شرف ملت خود را مورد بمباران می‌بینند.

* ملتی که زیر بار ظلم آمریکا برود عزت و شرف ندارد

امام جمعه دهدشت با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از اعمال تحریم‌ها بر کشورمان گفت: ما برای نان و لباس قیام نکردیم بلکه برای احیای ارزش‌های اسلامی و عاشورا و سیدالشهدا آمدیم و تا آخرین قطره خون می‌دهیم و تسلیم نمی‌شویم.

وی راه پیروزی ملت را صبر و پایداری دانست و با استناد به آیه‌ای از قرآن در این باره خاطرنشان کرد: بنا به فرموده خداوند اگر صبر کنید دشمن به شما ضرری وارد نخواهد کرد.

حسینی با بیان اینکه امروز آمریکا در حال تزلزل است عزت و سرافرازی ایران را در صبر و مقاومت و نه در ارتباط با آمریکا خواند و گفت: آمریکا از جهت سیاسی امروز منفورترین کشور دنیاست و به جهانیان ثابت شده است که سفارت آمریکا لانه جاسوسی است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ایران اسلامی آمریکا را به زانو درآورده است بیان داشت: امروز آمریکا بدهکارترین دولت و کشور در دنیاست و برای جبران بدهی‌های خود هر روز کشوری را غارت می‌کند.

انتهای پیام/82016/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول