اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد

ضرورت یادگیری ارزش‌های انسانی و اسلامی برای حفظ ساختار و اقتدار خانواده

یک استاد حوزه و دانشگاه بر ضرورت یادگیری ارزش‌های انسانی و اسلامی برای حفظ ساختار و اقتدار خانواده تأکید کرد.

ضرورت یادگیری ارزش‌های انسانی و اسلامی برای حفظ ساختار و اقتدار خانواده

به گزارش خبرنگار فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدمهدی واعظ‌موسوی ظهر امروز در جمع فعالان خانواده در مشهد، نهاد خانواده را در سه قالب کلی دسته‌بندی کرد و اظهار داشت: زوجینی که هر دو عاقل و بالغ‌اند که اکنون تعدادشان انگشت‌شمار است، زوجینی که وضعیت متعادلی دارند و هر دو با گذشت و بزرگوارانه به زندگی کنار یکدیگر ادامه می‌دهند و دسته سوم زوجین نامتعادل که روز به روز بر آمار طلاق و جدایی می‌افزایند.

وی با یادآوری تغییر سیستم مدیریت خانواده از دیروز تاکنون، خاطرنشان کرد: پدران که اغلب به طور طبیعی مدیر خانواده محسوب می‌شوند می‌توانند سیستمی را طراحی کنند که با اجرای آن در خانواده یک مدیر محبوب و ترسناک، یک مدیر محبوب و نه هراس‌انگیز، یک مدیر وحشتناک بدون محبوبیت برای همسر و فرزندان به ارمغان آورند که بهترین شکل آن داشتن ابهت همراه محبوبیت است؛ درست شبیه چیزی که در قدیم عمومیت داشت.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: اقتدار مردان ما، چیزی که همواره باید برای حفظ و تقویت آن کوشید، متأسفانه شکسته شده و گاه همسران بی‌آنکه خود بخواهند اثر رفتارهای یکدیگر را خنثی می‌سازند و در این میان صدا و سیما و رسانه‌ها که وظیفه هدایت و روشن کردن افکار عمومی را به عهده دارند بر شدت یافتن این مسائل دامن می‌ز‌نند.

واعظ‌موسوی در پایان با بیان این آمار که در مشهد ظرف مدت زمانی 24 ساعت حداقل 24 طلاق صورت می‌گیرد، تعدادی از عوامل مؤثر در جدایی را برشمرد و تصریح کرد: یادگیری ارزش‌های انسانی و اسلامی همان اصلی است که از آن دور افتاده‌ایم و با رسیدن دوباره به آن می‌توان از اقتدار مردان و محبوبیت زنان در خانواده دم زد.

انتهای پیام/2202/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول