اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صلابت یک حضور/5

روحانی: شعار مرگ بر آمریکا روحیه انقلابی ملت ایران را زنده نگه ‌می‌دارد

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: شعار مرگ بر آمریکا بغض، خشم و روحیه انقلابی ملت ایران را زنده نگه ‌می‌دارد.

روحانی: شعار مرگ بر آمریکا روحیه انقلابی ملت ایران را زنده نگه ‌می‌دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سید حمید روحانی پیش از ظهر امروز در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار در میدان شهدای ذهاب این شهر خطاب به حضور باشکوه مردم رشت اظهار کرد: امروز با این حرکت روح امام (ره) را شاد کردید و راه امام حسین(ع) را برگزیدید.

وی افزود: در آستانه ماه محرم هستیم و مناسب است به سالار شهیدان عرض ادب کنیم.

این مسئول با بیان اینکه راه حسین ذلت نیست، ادامه داد: بیش از هزار سال است که مردم ایران راه حسین را برگزیدند که راه سعادت و سربلندی است و در مقابل راه طاغوت است.

وی با اشاره به وقایع 13 آبان اظهار کرد: شمارش معکوس سقوط رژیم شاه از سال 42 توسط امام (ره) آغاز شد.

روحانی با بیان اینکه راه یزدیان راه سرشکستگی و خودباختگی است، تصریح کرد: راه حسین راه خودکفایی و بی‌نیازی از دشمن است.

وی به لایحه کاپیتولاسیون در رژیم گذشته اشاره کرد و افزود: بیش از 25 دولت خارجی از امتیاز کاپیتولاسیون در گذشته برخوردار بودند و آمریکا تلاش می‌کرد دوباره این امتیاز را از ایران بگیرد.

روحانی با بیان اینکه آمریکا برای تحقیر ایران می‌خواست امتیاز کاپیتولاسیون را بگیرد، خاطرنشان کرد: امام (ره) در سال 43 سخنرانی انقلابی علیه آمریکا انجام داد.

*حرکت حماسی امام (ره) برای آمریکا قابل تحمل نبود

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به تبعید امام (ره) توسط رژیم طاغوت اشاره کرد و گفت: آمریکا نتوانست حرکت حماسی امام (ره) را تحمل کند.

وی با اشاره به شهادت جمعی از دانش‌آموزان در مقابل دانشگاه تهران در 13 آبان سال 57، تصریح کرد: حرکت دانش‌آموزان و شهادت آنها توسط رژیم پهلوی ناشی از روشنگری امام (ره) بود.

روحانی روشنگری علما در بین مردم را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: امام (ره) از علما خواسته بود مردم را آگاه کنند و روشنگری امام (ره) موجب بیداری و آگاهی ملت ایران شد.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکا خیانت‌های بسیاری در ایران انجام داده است، یادآور شد: تمام اقشار مردم دشمن خود را به‌خوبی می‌شناسند.

وی آمریکا را به تعبیر امام (ره) شیطان بزرگ توصیف کرد و افزود: آمریکا از منابع ایران در راستای منافع خود استفاده کرده بود و این امر زمینه قیام ملت را فراهم کرد.

*قیام ملت ایران نتیجه 15 سال روشنگری امام

روحانی قیام ملت ایران در مقابل رژیم شاه و آمریکا را نتیجه 15 سال روشنگری امام (ره) دانست و اظهار کرد: شاه فکر می‌کرد با خونریزی می‌تواند تاج و تخت خود را حفظ کند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با تأکید براینکه زورمداران به هیچ حقوقی پایبند نیستند، بیان کرد: استکبار قانون را برای فریب دادن ملت‌های محروم مطرح می‌کند.

وی آمریکا را در مسیر سقوط توصیف کرد و گفت: اعمال تحریم‌ها و زیر فشار قرار دادن ملت ایران از طرف آمریکا با شکست مواجه شده است و استکبار اکنون برای نجات خود تلاش می‌کند.

روحانی جاسوسی آمریکا از دیگر کشورها را به دلیل جلوگیری از سقوط این کشور ذکر کرد و یادآور شد: آمریکا در ظاهر خود را پایبند به قانون می‌داند اما اکنون زندان‌هایی در این کشور ایجاد شده و بدون هیچ قانونی افراد را زندانی می‌کنند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به پیام امام (ره) به گورباچف، خاطرنشان کرد: امام (ره) در پیام مذکور پیش‌بینی کرده بود پس از سقوط کمونیسم، لیبرالیسم نیز سقوط می‌کند.

*گفتمان فرهنگی ایران اسلامی آمریکا را کنار می‌زند

وی انقلاب اسلامی را دارای گفتمان خواند و بیان کرد: ایران اسلامی اکنون به مرحله خودکفایی رسیده و با گفتمان فرهنگی می‌تواند آمریکا را کنار بزند.

روحانی با بیان اینکه استکبار جهانی هرگز حاضر نیست منافع دیگر ملت‌ها را رعایت کند، اظهار کرد: تفکر لیبرال دمکراسی اکنون در حال زوال است.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی آینده جهان را متعلق به اسلام دانست و تصریح کرد: اسلام در جوامع مختلف در حال گسترش است.

* ضرورت ایستادگی در مقابل آمریکا

وی به مذاکره با آمریکا اشاره کرد و گفت: ممکن است آمریکا برای فریب مردم ایران اقدام‌هایی را انجام دهد اما هرگز حق ملت را بر نمی‌گرداند.

روحانی مذاکره را اتمام حجت برای روشنفکرمآب‌ها دانست و افزود: آنها که به دنبال رابطه با استکبار هستند با انجام مذاکره متوجه می‌شوند آمریکا خبیث‌تر از آن است که حقوق ملت ایران را استیفا کند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با تأکید براینکه آمریکا تفکر شیطانی دارد، یادآور شد: آمریکا تا زمانی که با ملت ایران سر جنگ دارد باید در مقابل او ایستادگی کرد.

*13 آبان اعلام برائت ملت ایران در مقابل آمریکای گستاخ

وی 13 آبان را اعلام برائت ملت ایران در مقابل آمریکای گستاخ خواند و اظهار کرد: برائت در مکتب تشیع از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

روحانی با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا روحیه انقلابی ملت ایران را زنده نگه‌می‌دارد، تصریح کرد: مرگ بر آمریکا موجب زنده نگه داشته شدن بغض و خشم ملت ایران نسبت به آمریکا می‌شود.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی فریاد مرگ بر آمریکای ملت ایران را سبب یاس دشمن دانست و بیان کرد: تجمع در 13 آبان با توجه به نزدیکی ماه محرم، تداوم دهنده راه حسین (ع) است.

انتهای پیام/84000/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول