اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه محرم

نشست هماهنگی هیئت‌های مذهبی گچساران برگزار شد

نشست هماهنگی هیئت‌های مذهبی گچساران به مناسبت آغاز دهه محرم و در راستای برگزاری باشکوه مراسمات عزاداری سیدالشهدا(ع) برگزار شد.

نشست هماهنگی هیئت‌های مذهبی گچساران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، صبح امروز و با حضور معاون فرماندار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر گچساران و هیئت‌های مذهبی شهر و روستا نشست هماهنگی هیئت‌های مذهبی این شهرستان برگزار شد.

سرکشی مسئولان گچسارانی از هیئت‌های عزاداری

حجت‌الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی‌اصل، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران در این نشست اظهار کرد: در زمینه برگزاری مطلوب مراسم‌های ویژه ایام محرم جلسات متعددی با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی همچنین کانون مداحان و نمایندگان هیئات مذهبی گچساران برگزار شده است.

وی با بیان این‌که برنامه‌های محرم امسال در چندین محور در دستور کار مسئولان شهرستان قرار گرفته است، افزود: نخستین برنامه ویژه دهه محرم امسال مراسم استقبال از محرم بود که این مراسم با حضور پرشور اقشار مختلف مردم، مسئولان و دستجات عزاداری و هیئات مذهبی گچساران در محل گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد.

ملکوتی‌اصل تصریح کرد: رعایت نظم و امنیت در مراسم‌های ویژه دهه محرم امری مهم و ضروری بوده همچنین هیئت‌های عزاداری باید وقت در نظر گرفته شده برای آغاز و پایان مراسم‌های عزاداری خود را در هر روز رعایت کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران استفاده از سخنرانی روحانیون به مدت 15 دقیقه در مراسم‌های عزاداری هیئت‌های عزاداری بسیار تأثیرگذار و مهم دانست و گفت: در راستای هرچه بهتر برگزار کردن مراسم‌های ویژه ماه محرم مسئولان شهرستانی در ساعات مختلف به این هیئت‌ها سرکشی می‌کنند.

ملکوتی‌اصل با اشاره به برنامه‌های ویژه روز عاشورا در گچساران عنوان کرد: با توجه به وجود برخی معایب و نواقص در محل برگزاری نماز ظهر عاشورا واقع در گلزار شهدا، لزوم برنامه‌ریزی و تدابیر ویژه برای برگزاری مطلوب این مراسم با رعایت نظم و انضباط و برطرف شدن نواقص در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به منشور اجرایی مسئولان هیئت‌های مذهبی یادآور شد: با توجه به تأثیرگذاری مراسم‌های دهه محرم حفظ اصالت‌ها، بیان شفاف و به دور از تحریف وقایع عاشورا و تلاش جدی و مدبرانه برای پرهیز و حذف خرافات و بدعت‌هایی که دور از شأن فرهنگ بالنده عاشورا بوده، لازم و ضروری است.

ملکوتی‌اصل آشنا ساختن مخاطبان به فهم معارف دینی و شناخت و درک سخنان امامان معصوم(ع) همچنین بیان فلسفه عاشورا را از جمله وظایف هیئت‌های عزاداری عنوان کرد و گفت: هیئتی که در آن ذکر معارف اهل بیت(ع) بیان نشود، عملکردی خنثی، بی‌روح و بی‌اثر دارد که این همان هیئت نوستالژیک یعنی خنثی، بی روح و بی اثر است.

انتهای پیام/82001/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول