اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

جریان عاشورا یک دانشگاه و دایرة‌المعارف انسان‌ساز است

امام جمعه همدان گفت: جریان عاشورا یک دانشگاه و دایرة‌المعارف انسان‌ساز است.

جریان عاشورا یک دانشگاه و دایرة‌المعارف انسان‌ساز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله غیاث‌الدین محمدی شامگاه یکشنبه در همایش عاشورائیان که با حضور مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان اراک در حسینیه سپاه روح‌الله استان برگزار شد، اظهار داشت: عاشورا دانشگاه عرفان است و درس‌های بزرگی در دانشگاه عاشورایی امام حسین(ع) نهفته است که ماه محرم فرصتی است تا مبلغان به تبیین فلسفه و درس‌ها و عبرت‌های عاشورا در میان مردم بپردازند.

وی با بیان اینکه عشق امام حسین و محبت به اهل بیت(ع) در قلب شیعیان پنهان است و همیشه شیعیان را به سمت عاشورای حسینی، تقوا و شجاعت سوق می‌دهد، ادامه داد: عاشورا فرهنگی تمام‌ناشدنی، انسان‌‌ساز و دانشگاه سیار است و امروز کره زمین از چین و تبت گرفته تا آخرین نقطه آفریقا رنگ و بوی عاشورا گرفته است.

امام جمعه همدان با تأکید بر برگزاری عزاداری بامعرفت از هیئت‌های مذهبی و مردم خواست در مجالس عزای امام حسین(ع) با معرفت حاضر شوند و مراقب باشند تا عزاداری‌ها در شان و منزلت یک شیعه واقعی بوده و از افراط‌های بیهوده نیز جلوگیری شود.

محمدی، یکی از رسالت‌های برگزاری عزاداری‌های حسینی را افزایش معرفت و شناخت امام حسین(ع) عنوان کرد و بیان داشت: شیعیان از لحاظ عشق و ارادت و برگزاری پر شور مراسم حسینی نمره خوب و عالی را کسب کرده‌اند، اما متأسفانه از لحاظ امام‌شناسی و حسین‌شناسی نمره مطلوبی نداریم که باید تلاش شود در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، هدف اصلی شناخت و معرفت امام حسین(ع) و انتقال درس‌های عاشورا باشد.

وی ادامه داد: سخنرانان، روحانیون و مداحان نقش مهمی در انعکاس فرهنگ عاشورا دارند و باید با تبیین درست پیام‌ها و عبرت‌های این نهضت مقدس و به دور از هرگونه افراط و تفریط محافل عزاداری سرور و سالار شهیدان را پربارتر کنند.

امام جمعه همدان با تأکید بر برگزاری عزاداری‌های حسینی به شکل عقلانی، ابراز داشت: نباید با بدعت‌گذاری‌های خرافه‌ای بهانه به دست دشمن داد.

محمدی در پایان یادآور شد: امروز 180 هزار رسانه در راستای تخریب مکتب شیعه و مکتب عاشورا فعالیت می‌کنند و یکی از ضربه‌های ناجوانمردانه دشمن به مکتب شیعه وارد کردن خرافات به عزاداری‌ها و تخریب عزاداری‌های حسینی از داخل است.

انتهای پیام/87001/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول