اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنگرود:

هیئت‌های مذهبی در زنده نگه‌داشتن عاشورا تلاش کنند

امام جمعه لنگرود گفت: رفتار اعضای هیئت‌های مذهبی باید الگویی برای دیگران باشد و در راستای زنده نگه داشتن نهضت عاشورا تلاش بیشتری کنند.

هیئت‌های مذهبی در زنده نگه‌داشتن عاشورا تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، حجت‌الاسلام مهدی صدیق عصر امروز در جمع هیئت‌های مذهبی این شهرستان یکی از ویژگی‌های هیئت و هیئت‌داری را اخلاص خواند و اظهار کرد: فرد برای رسیدن به این اصل مهم باید تلاش کند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در لحظات تیرباران دشمن نماز اول وقت را ترک نکرد گفت: هیئتی‌ها باید جایگاه نماز را به خوبی درک کنند و با پیروی از سالار شهیدان این فریضه را به‌جای آورند.

امام جمعه لنگرود با اشاره به وظیفه سنگین هیئت‌های مذهبی در قبال ارائه فرهنگ حسینی، تصریح کرد: رفتار اعضای هیئت‌ها باید یک الگو برای دیگران به شمار رود و در راستای زنده نگه داشتن نهضت عاشورا تلاش بیشتری کنند.

وی ادامه داد: مسئولان هیئت‌ها باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا در نماز ظهر عاشورا با شکوه اقامه شود.

صدیق به مسئولان هیئت‌ها زمان و مکان مراسم‌ها را متذکر شد و افزود: صدای دسته‌ها و هیئت‌های مذهبی نباید مردم به ویژه بیماران را اذیت کند.

وی خطاب به کسانی که در شب‌های عزاداری به فروش تنقلات مشغول هستند، خاطرنشان کرد: مغازه‌داران حرمت ایام عزاداری امام حسین (ع) را حفظ کنند و به گونه‌ای نشود که مردم از فضای عزاداری منحرف شوند.

در پایان مراسم مذکور مسئولان هیئت‌ها برخی از مشکلات خود را با صدیق مطرح کردند و خواستار برطرف شدن موانع برای برگزاری هر چه بهتر عزاداری سالار شهیدان شدند.

انتهای پیام/84001/ت20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول