اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن علوم دامی شاخه شمال کشور:

30 درصد ظرفیت در صنعت طیور شمال به هدر می‌رود

دبیر انجمن علوم دامی شاخه شمال کشور گفت: 30 درصد ظرفیت بلااستفاده در صنعت طیور منطقه شمال کشور وجود دارد.

30 درصد ظرفیت در صنعت طیور شمال به هدر می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حسین نگهدار در جلسه هیئت مدیره انجمن علوم دامی شاخه شمال کشور با اشاره به وضعیت و توانمندی صنعت دام و طیور استان و پروژه‌های در دست اقدام اظهار داشت: بیش از 30 درصد ظرفیت بلااستفاده در صنعت طیور منطقه شمال کشور وجود دارد که موارد مشابه در صنایع تبدیلی مرتبط نیز دیده می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران کاهش شکاف تولید، افزایش تولید در واحد سطح، مکانیزاسیون و اصلاح ساختار مرغداری‌ها را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های راهبری معاونت بهبود تولیدات دامی این سازمان بر شمرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و رئیس هیئت مدیره انجمن علوم دامی شاخه شمال کشور نیز با تاکید بر ارائه گزارش کامل و جامع از صنعت دام و طیور از سوی سایر استان‌های عضو این انجمن، از تهیه وب‌سایت اختصاصی این انجمن به همراه آمادگی جهت دریافت نظرات اعضا برای این وب‌سایت خبر داد.

محمد انصاری به ارائه لیست سمینارها و همایش‌های پیشنهادی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری پرداخت.

برگزاری نشست مشترک جهاد با اتحادیه کمباین‌داران

در دومین خبر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران آمده است: جلسه مشترک سازمان جهاد کشاورزی مازندران، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اتحادیه کمباین‌داران استان برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این نشست خواستار توانمندی و تقویت تشکل‌ها شد و بر برنامه‌ریزی و قدرتمند شدن تشکل‌های بخش کشاورزی تاکید کرد.

رضا عظیمی شناسنامه‌دار کردن کمباین‌داران استان را از اولویت‌های اصلی این اتحادیه برشمرد و سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل تعاون را دو پشتوانه قوی برای اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی برشمرد.

وی گفت: باید از این فضای مناسب بهترین بهره‌برداری توسط اتحادیه‌ها انجام شود.

علی بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز از آمادگی این اداره کل برای تقویت و توسعه بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: تعامل و هم‌افزایی خوبی بین سازمان جهاد کشاورزی و این اداره کل وجود دارد.

مدیرعامل اتحادیه کمباین‌داران مازندران با اشاره به فرسودگی 67 درصد کمباین‌های استان یادآور شد: این درصد یک‌هزار و 50 دستگاه کمباین را شامل می‌شود.

احمد عالی خواستار جایگزینی ادوات کشاورزی فرسوده شده و ارائه تسهیلات برای این بخش را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: 2 هزار راننده حرفه‌ای کمباین در بخش وجود دارند که با برگزاری 40 کلاس آموزشی با همکاری مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی مازندران 600 نفر از این افراد گواهینامه مهارت دریافت کردند.

عالی ادامه داد: کمباین‌داران مازندران امر برداشت محصولات زراعی 10 استان دیگر کشور را انجام می‌دهند و رتبه دوم کشوری در این زمینه در اختیار استان است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از برقراری خط جدید اعتباری برای ادوات کشاورزی خبر داد.

محمد جعفری گفت: از تعداد 500 دستگاه کمباینی که برای کل کشور در نظر گرفته شده است تعداد 350 دستگاه اختصاص به استان مازندران دارد که باید با همکاری اتحادیه کمباین‌داران نسبت به جذب تسهیلات آن اقدام شود.

انتهای پیام/2296/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول