اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد

ضرورت راه‌اندازی تشکل‌های عشایری/ افزایش اشتغال عشایر در اولویت قرار می‌گیرد

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای برطرف کردن رنگ محرومیت از چهره عشایر استان باید اشتغال عشایر افزایش یابد.

ضرورت راه‌اندازی تشکل‌های عشایری/ افزایش اشتغال عشایر در اولویت قرار می‌گیرد

مجید علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به نقش مهم عشایر در تولید محصولات دامی و  استقلال اقتصادی کشور افزود: امروزه بخش اعظمی از تولیدات کشور توسط عشایر انجام می‌گیرد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های لازم عشایر جامعه از تولید تک محصولی به سمت تولید چند محصولی حرکت کند.

علی‌پور با بیان اینکه امروزه عشایر به رغم مرارت‌های فراوانی که برای تولید می‌کشند در اکثر موارد با مشکلات مالی روبه‌رو هستند.

 مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به خدمات‌رسانی این اداره کل به عشایر از جمله بهسازی جاده‌های عشایری و آبرسانی بر ادامه این فعالیت‌ها تاکید کرد و گفت: ساماندهی مناطق عشایری، افزایش بهره‌وری از منابع آبی و خاکی و راه‌اندازی تشکل‌های عشایری نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ایجاد اشتغال پایدار و تقویت بحث تولیدات متنوع در میان عشایر را گامی هم برای زدودن فقر از چهره عشایر دانست و افزود: تقویت کشاورزی و ایجاد طرح‌های کشاورزی نقش مهمی در این زمینه دارد.

علی‌پور عنوان کرد: رفع نیازمندی‌های عشایر استان مستلزم تلاش جمعی همه دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی یکی از اقداماتی که می‌تواند به پویایی تولید و اقتصاد در عشایر کمک کند را ایجاد تشکل‌های عشایری و بسط و گسترش آن‌ها دانست و گفت: تمام تلاش خود را در زمینه فعال کردن و راه‌اندازی چنین تشکل‌هایی خواهیم کرد و این موضوع یکی از اولویت‌های اصلی امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این مطلب که سالانه 47 هزار تن محصول باغی تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: شیر تولیدی عشایر استان 26 هزار تن در هر سال است و همچنین سالانه از حدود 45 هزار هکتار اراضی زراعی 33 هزار تن محصولات زراعی تولید می‌کنند.

انتهای پیام/82008/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول