اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

افزایش 23 برابری فضای فیزیکی در پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 23 برابری فضای فیزیکی در پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

افزایش 23 برابری فضای فیزیکی در پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد

رضا یوسف‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: مهر امسال تعداد 4 هزار و 500 نفر در دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد پذیرش دانشجو صورت گرفت که در واحد‌های جدید دانشگاه نیز کد رشته‌های جدیدی داشتیم.

وی افزود: به دنبال قطبی شدن آموزشی هستیم که تا شعاع 100 کیلومتری را شامل می‌شود و اخیراً با توجه به این که آمار پذیرش دانشجو به حداقل رسیده باید به سمت و سوی قطبی شدن حرکت کنیم.

یوسف‌وند با بیان این که هر مرکز واحد تا همان شعاع 100 کیلومتری را دانشجو می‌پذیرد، تصریح کرد: در بحث کیفی‌سازی نیز طی پروسه‌های مختلفی که در جذب اعضای هیئت علمی داشتیم تقریبا رشد 40 درصدی عضو علمی در دانشگاه را داریم که این تناسب تا حدودی از یک به 700 به قریب یک به 300 رسیده و در افق آینده به نقطه مطلوب یک به 250 هم می‌رسد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خودگردان بودن خوابگاه‌ها خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام‌نور بر خوابگاه‌ها نظارت و بازدید داشته و سرپرست خوابگاه‌ها را تعیین می‌کند و نیازمندی‌هایی که داشته باشند را به صورت امانت در اختیار این دانشجویان قرار می‌دهیم.

یوسف‌وند در ادامه تصریح کرد: دانشگاه پیام‌نور الکترونیکی و آموزش از راه دور است و قاعدتا از لحاظ رفاهی تعهدی ندارد ولی به خاطر محرومیت‌های استان و عدم دسترسی به نرم‌افزارها کل استان را حمایت می‌کنیم و به همین منظور در جلساتی سعی کردیم مشکلات خوابگاه‌ها را به حداقل برسانیم.

 پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد در بحث سرانه فیزیکی 23 برابر رشد داشته

رئیس دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: از بدو ورود به این دانشگاه از حاشیه‌ها چشم پوشی کرده و با تمام قوت و به واسطه قرابتی که با این استان داشته خودم را به عنوان یکی از خادمان این استان دانسته و به صورت تمام وقت انرژی خود را برای پیشرفت دانشگاه پیام‌نور استان به کار گرفتم.

وی بیان کرد: در بحث سرانه فیزیکی تقریبا 23 برابر رشد داشتیم یعنی از هزار متر فضای فیزیکی به 23 هزار متر رسیدیم.

این مسئول ارشد دانشگاهی در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رشد دانشگاه پیام‌نور استان در بحث پژوهشی قابل قیاس با گذشته نیست و بر این اساس همایش‌های ملی و منطقه‌ای گوناگونی داشته‌ایم.

وی همچنین به رشد چند برابری مقالات اعضا علمی در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در حوزه‌های مختلف و در بحث فرهنگی هم رشد چهار برابری کانون‌ها و انجمن‌ها و نشریات دانشجویی را داشتیم.

یوسف‌وند با بیان این که در بین دانشگاه‌های پیام‌نور دو رتبه دومی در کشور را کسب کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: یکی رتبه دوم حجاب و عفاف و دیگری رتبه دوم قرآن و عترت که اهم موضوعاتی است که باید سرلوحه هر دانشگاهی و به ویژه ما باشد و در بحث کرسی‌های آزاداندیشی سرآمد همه دانشگاه‌های استان هستیم.

وی تصریح کرد: فارغ از هر حاشیه و برای ارتقا سطح کیفی و علمی و مذهبی دانشگاه تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم و صرفا خدمت سرلوحه کار ما بوده و جلب رضایت ارباب رجوع که به خوبی جواب داده است. 

برگزاری سمینار معرفت‌افزایی اساتید دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری سمینار یک روزه معرفت‌افزایی خبر داد و افزود: سمینار معرفت افزایی اساتید و کارکنان دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد در روز پنج شنبه راس ساعت 9 صبح در سالن الغدیر دانشگاه پیام‌نور برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این سمینار یک روزه را بررسی مسائل اعتقادی ویژه در حوزه عقل و نفس بیان کرد و گفت: در این سمینار مطالبی با تکیه بر قرآن و روایات اسلامی در بحث عقل و تبعیت از عقل و دوری از هوای نفس بیان خواهد شد.

یوسف‌وند در ادامه افزود: بعد از سمینار کارگاه آموزشی و پژوهشی برای کل اعضا علمی و اساتید مدعو تدارک دیده شده که در این جلسه حضور خواهند یافت.

وی با بیان موضوع کارگاه اذعان کرد: کارگاه آموزشی در مورد سیستم گلستان و آموزش‌های لازم جهت تغییراتی که هر چند وقت یک بار در بحث امتحانات و آیین‌نامه‌های آموزشی ایجاد می‌شود خواهد بود. 

انتهای پیام/82010/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول