اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کردستان:

ظرفیت‌های دانشگاه کردستان پل ارتباطی آنکارا و کردستان است

رئیس دانشگاه کردستان گفت: دانشگاه کردستان یک دانشگاه جامع، مادر و در سطح کشور برجسته بوده که با دانشگاه‌های بزرگ و قدیمی کشور رقابت می‌کند.

ظرفیت‌های دانشگاه کردستان پل ارتباطی آنکارا و کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس، جهانشیر امینی عصر ‌امروز در دیدار سرکنسولگری ترکیه در ارومیه با رؤسای دانشگاه‌های استان کردستان اظهار‌ کرد: در دانشگاه کردستان هفت دانشکده ‌کشاورزی، منابع‌ طبیعی، فنی و مهندسی، ادبیات و زبان‌های خارجی، علوم ‌انسانی و اجتماعی، هنر و معماری و علوم‌ پایه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پنج ‌پژوهشکده مختلف آب، کردستان‌شناسی، گیاهان ‌دارویی، توت‌فرنگی و جنگل‌ها فعال است، گفت: در دانشگاه کردستان 150 رشته‌ تحصیلی برای 12 هزار دانشجو فراهم است.

امینی با بیان اینکه که 100 رشته از رشته‌های دانشگاه کردستان تا کارشناسی‌ارشد و دکترا مقطع دارد، افزود: 22 درصد از دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات‌تکمیلی و دکترا تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه کردستان همچنین از 320 عضو هیأت‌علمی استادیار به بالا در دانشگاه کردستان خبر داد و افزود: ‌‌ظرفیت‌های خوبی در 150 رشته وجود دارد که رتبه‌های زیر 5 در آزمون‌های کشوری را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه دو کشور از حیث تبادل علمی طرح‌های تحقیقاتی مشترکی داریم، گفت: اگر با دانشگاه‌های ترکیه آشنایی داشته باشیم، می‌توانیم طرح‌های تحقیقاتی مشترک را به اشتراک بگذاریم و نیز ارتباطات‌ علمی صحیح به همراه تبادل دانشجو شکل بگیرد.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: دانشگاه‌های ترکیه از نظر ارتباط با پارک‌های علم و فناوری جلو هستند و ایران و ترکیه از خیلی جنبه‌ها رقابت تنگاتنگ دارند.

خالد حسینی اظهار کرد: در تولید علم و تجاری‌سازی نتایج تحقیقاتی در هر دو کشور برابریم، باید بتوانیم با پارک‌ها و دانشگاه‌های ترکیه ارتباط بیشتری برای تولید کار و ایجاد ثروت و تجاری‌سازی داشته باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه غیر از پتانسیل‌های استان پتانسیل‌های طبیعی مثل معادن و بخش کشاورزی داریم، اضافه کرد: در آینده هدف نظام جمهوری‌ اسلامی که بر پایه اقتصاد دانش‌محور است، نیاز داریم به برخی از کارهایی که در کشورهایی مثل ترکیه انجام گرفته تا با شناخت از هم و با استفاده از تجربیات، ارتباطات قوی و سالمی ایجاد شود.

انتهای پیام/79014/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول