اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد‌اسلامی سنندج:

دانشگاه ‌آزاد سنندج آماده تبادل ‌علمی با دانشگاه‌های ترکیه است

رئیس دانشگاه آزاد ‌اسلامی سنندج گفت: دانشگاه‌های آزاد استان کردستان با توان علمی بالا و ظرفیت‌های بالفعل آماده همکاری و تبادل‌ علمی با دانشگاه‌های ترکیه است.

دانشگاه ‌آزاد سنندج آماده تبادل ‌علمی با دانشگاه‌های ترکیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدقربان کیانی عصر امروز در دیدار سرکنسولگری ترکیه در ارومیه با رؤسای دانشگاه‌های استان کردستان، اظهار کرد: دانشگاه آزاد ‌اسلامی مولود انقلاب‌ اسلامی ایران بوده که در سال 62 در ایران و در سال 83 در استان کردستان تأسیس شد.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد کردستان به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه در استان کردستان دارای هشت دانشکده و بیش از 450 نفر هیئت ‌علمی در استان است.

کیانی با اشاره به اینکه 260 رشته در مقاطع تحصیلی مختلف و 150 کارگاه و آزمایشگاه در دانشگاه آزاد کردستان وجود دارد، گفت: بیش از 400 مقاله ISI و ISC در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کردستان تولید شده است.

وی سه ‌مجله علمی و پژوهشی با ترجمه انگلیسی در این دانشگاه برای استفاده دانشجویان ترکیه‌ای را مناسب برشمرد و بیان‌ داشت: در 10 سال گذشته 21 همایش منطقه‌ای، همایش‌ ملی و همایش بین‌المللی داشتیم.

رئیس منطقه 21 دانشگاه آزاد ‌اسلامی با اشاره به اینکه در هشت ‌شهر شعبه داریم، گفت: علاوه بر آن یک مرکز فناوری رشد، مدارس‌ ابتدایی، راهنمایی و آموزشکده سما با 2 هزار و 200 دانشجو فعال است.

به گفته وی دومین بازوی هوشمند مصنوعی بعد از کشور ژاپن در خاورمیانه در دانشگاه آزاد‌اسلامی سنندج ساخته شد و در آلمان یک دانشجوی این دانشگاه مقام برتر را کسب کرد، که نشان‌دهنده توان علمی و بالای این دانشگاه برای تبادل علم با کشور ترکیه است.

کیانی در پایان افزود: دانشگاه آزاد‌ اسلامی سنندج، با 40 دستگاه اجرایی در استان کردستان قرارداد و تفاهم‌نامه دارد و یک تفاهم‌نامه هم با کشور عراق در حال انعقاد است.

ایران و ترکیه سرآمد علمی در جهان هستند

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه ترکیه و ایران در زمینه‌های علمی رقابت فشرده‌ای دارند، گفت: این دو کشور چند برابر متوسط جهانی تولید علم دارند و این لزوم ارتباط‌ علمی را بهتر و بیشتر می‌کند.

ایوب مرادی اظهار کرد: خانواده‌های ایرانی علاقه دارند فرزندان خود را برای فراگیری مقاطع علمی تا آخرین مقطع به دانشگاه بفرستند.

وی دانشگاه پیام‌نور را بزرگترین دانشگاه مجازی جهان اسلام ذکر کرد و گفت: در ترکیه دو شعبه دانشگاه پیام‌نور وجود دارد، اما استقبال اهل ترکیه از آن کم بوده است.

مرادی اعتبار و ارزش دانشگاه پیام‌نور را مغفول مانده، توصیف کرد و افزود: اگر شناخت از دانشگاه پیام‌نور صورت بگیرد، دانشجویان ترک از آن استقبال بیشتری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از طریق آموزش‌ مجازی بدون حضور در کلاس هم می‌توان در کلاس ادامه تحصیل داد، بیان داشت: دانشگاه پیام‌نور در 16 کشور خدمات آموزشی ارائه می‌دهد و اگر تبادل دانشجو صورت بگیرد دانشگاه پیام‌نور می‌تواند پتانسیل خوبی برای دانشجویان ترک باشد.

انتهای پیام/79014/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول