اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا و آمریکا در سازمان توسعه تجارت ایران:

برگزاری نمایشگاه‌های تولیدات ایران در خارج از کشور/کردستان ظرفیت بین‌المللی شدن را دارد

مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا و آمریکا در سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر برگزاری نمایشگاه‌های تولیدات و ظرفیت‌های ایران در خارج از کشور گفت: باید به سمت برندسازی و افزایش تولیدات با کیفیت داخلی پیش برویم.

برگزاری نمایشگاه‌های تولیدات ایران در خارج از کشور/کردستان ظرفیت بین‌المللی شدن را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالحمید اسدیان شامگاه امروز در‌ دیدار سرکنسولگری ترکیه در ایران با جمعی از مسئولان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استان کردستان در سنندج، با بیان اینکه قدرت اقتصادی هر کشور را با توان صادراتی آن می‌سنجند، افزود: خوشبختانه کار تولید در حال حاضر در  داخل کشور مطلوب  است ولی باید به سمت جهانی شدن پیش رفت.

به گفته وی، برای پیشرفت و توسعه در دنیای رقابت بین‌المللی در عرصه اقتصادی باید به فناوری‌های جدید و برتر دست یافت و استفاده از تمام ظرفیت‌ها در این راستا امری ضروری است.

مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا و آمریکا در سازمان توسعه تجارت ایران بر برگزاری نمایشگاه‌های ایران در خارج از کشور تاکید کرد و گفت: باید به سمت برندسازی و افزایش تولیدات با کیفیت داخلی پیش برویم.

اسدیان از وجود سرکنسولگری ترکیه در آذربایجان به عنوان بستر و ظرفیت بسیار مطلوب در راستای افزایش بیش از پیش مراودات تجاری و سرمایه‌گذاری هر دو کشور نام برد و بیان داشت: انگیزه و پویایی که در سطح مسئولان کنسولگری ترکیه وجود دارد می‌توان بستری برای تحقق اهداف هر دو کشور به ویژه در مناطق غرب کشور باشد.

وی استفاده از توان کشور ترکیه به ویژه با توجه به روابط بازاریابی خوب آن در کشورهای اروپایی را ضروری خواند و بیان داشت: روابط خوب کشور ترکیه با ایران از یک سو و روابط بازاری آنها با کشورهای اروپایی می‌تواند بسترهای بسیار مناسبی را برای کشور ایران به ویژه استان‌های مرزی ایجاد کند.

تهیه پکیج از توانمندی‌های کردستان

وی از استان کردستان نیز به عنوان یکی از بسترهای مناسب برای توسعه بیش از پیش مراودات خارجی کشور نام برد و اظهار کرد: استان کردستان با توجه به ظرفیت‌های غنی که در بحث آماری، کشاورزی، معادن و ترانزیت دارد توانایی بین‌المللی شدن را در این حوزه دارد.

وی خواستار تهیه پکیج‌هایی در زمینه بسترها و توانایی‌های موجود در استان به منظور معرفی آن به تجار و سرمایه‌گذاران ترک شد و بیان داشت: تلاش در راستای تحقق و قطعی شدن بحث خواهرخواندگی کردستان با یکی از استان‌ها و یا شهرهای ترکیه باید به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دستور کار مسئولان هر دو کشور قرار گیرد.

مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا و آمریکا در سازمان توسعه تجارت ایران افزود:‌ استان کردستان با توجه به داشتن مرزهای طولانی با کشور عراق ظرفیت مناسبی برای بین‌المللی شدن دارد که باید با ایجاد بسترها و زیرساخت‌های مناسب در راستای تحقق این مهم گام‌های اساسی برداشته شود.

اسدیان بر حضور هیئت‌های تجاری هر دو کشور به منظور شناسایی ظرفیت‌های موجود تاکید کرد و گفت:‌ حضور این هیئت‌ها و شناخت توانایی و بسترها می‌تواند در آینده نزدیک منجر به توسعه هرچه بیشتر مراودات هر دو کشور از طریق این استان شود.

وی خاطرنشان کرد: قدرت بسیار خوب کشور ترکیه در بحث بازاریابی می‌تواند بستر را برای توسعه تجارت خارجی کشور با سایر کشورهای جهان فراهم سازد.

انتهای پیام/79002‌/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول