اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد

مرز سیرانبند بانه دروازه تجاری ایران می‌شود/ ایجاد خط اعتباری برای مناطق اقتصادی بانه و مریوان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از نهایی شدن مرز سیرانبند بانه به عنوان دروازه تجاری ایران و ایجاد خط اعتباری برای مناطق ویژه اقتصادی بانه و مریوان و واگذاری آنها به بخش خصوصی خبر داد.

مرز سیرانبند بانه دروازه تجاری ایران می‌شود/ ایجاد خط اعتباری برای مناطق اقتصادی بانه و مریوان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پیمان اسراری ظهر امروز در همایش روز صادرات در محل سینما بهمن این شهرستان اظهار کرد: روز صادرات توان ایجاد حرکت در حوزه دستگاه‌های ذیربط برای تبادل اطلاعات و بررسی مشکلات صادرکنندگان را دارد.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد جریان به منظور اعمال مدیریت صحیح بر پیکره اقتصاد تصریح کرد: استراتژی توسعه صادرات بسترساز پیشرفت اجتماعی و اقتصادی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه توجه صادرات نه یک انتخاب بلکه یک اصل برای توسعه است گفت: جایگاه و سیاست کشورها بر اساس میزان صادرات تعریف می‌شود.

اسراری با اشاره به گرایش به صادرات غیرنفتی در کشور و کاهش وابستگی به نفت اظهار کرد: افزایش ظرفیت تولیدات ملی و صادرات مؤید همین قضیه است.

وی با بیان اینکه تحولات و تحریم‌های اخیر همگرایی را در کشور بیشتر کرده است تصریح کرد: این تحریم‌ها هشداری جدی برای مسئولان و برنامه‌ریزان اقتصادی بود تا به سمت صادرات غیرنفتی حرکت کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه دستیابی به صادرات پایدار و خروج از گرایش به صادرات تک‌محصولی مستلزم فراهم کردن مؤلفه‌های مهمی در این راستا است، گفت: بهبود فضای کسب و کار، اصلاح قوانین، حذف فرآیند صادراتی و ثبات‌بخشی به مقررات از جمله این موارد است.

اسراری با بیان اینکه ظرفیت‌های کردستان فضایی برای توسعه استان خلق کرده است تصریح کرد: نگاه تصمیم‌گیران عملیاتی کردن این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها است.

وی با اشاره به تغییر سیمای اقتصادی در استان کردستان با توجه به وجود بازارچه‌های مرزی گفت: این مناطق به عنوان پیشانی کار زمینه افزایش رفاه اجتماعی را به وجود آورده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اذعان به اینکه بین ایده‌آل‌ها و وضعیت کنونی هنوز فاصله وجود دارد تصریح کرد: جایگاه استان در سبد صادراتی کشور قابل بهبود است اما این مسئله عزم جدی مسئولان را می‌طلبد.

اسراری نیاز صادرات را مدیریت فرابخشی دانست و گفت: با حضور دستگاه‌های مختلف در سال‌های اخیر اتفاقات و دستاوردهای مطلوبی در بازارچه‌های مرزی و گمرکات رسمی استان به وجود آمده است.

وی افزود: با وجود تمامی تنگناها در حوزه تحریم بازار ارز فضای کسب و کار استان کردستان طی یک سال گذشته از لحاظ حجم مبادلات یک درصد رشد صادرات را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با ابراز خشنودی از در حال حذف بودن پیمان‌سپاری ارزی برای صادرات به برخی برنامه‌های سازمان در دو حوزه سخت‌افزای و نرم‌افزای اشاره کرد.

اسراری احداث محل دائمی نمایشگاه را مؤلفه مهمی برای معرفی توانمندی‌های صادراتی کردستان عنوان کرد و گفت: در صدد ایجاد خط اعتباری برای مناطق ویژه اقتصادی بانه و مریوان و واگذاری آنها به بخش خصوصی هستیم.

وی نهایی شدن مرز سیرانبند بانه به عنوان دروازه تجاری ایران و بازگشایی بازارچه سیف سقز را از جمله دیگر برنامه‌های آینده سازمان تحت امر خود اعلام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از اخذ مجوز گمرک باشماق و معرفی به عنوان گمرک تخصصی پارچه و قطعات کامپیوتری از روز گذشته خبر داد.

اسراری در پایان ابراز امیدواری کرد با هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف و ایجاد زیرساخت در بازارچه‌ها و گمرکات استان زمینه صادرات 2 میلیارد دلاری در کردستان فراهم شود.

انتهای پیام/79012/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول