اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

دیب‌زنی در بازارچه‌های مرزی اصلاح نشود تعطیلش می‌کنیم

استاندار کردستان با اشاره به لزوم ساماندهی وضعیت دیب‌زنی در بازارچه‌های مرزی هشدار داد در غیر اینصورت نسبت به تعطیلی دیب‌زنی اقدام خواهم کرد.

دیب‌زنی در بازارچه‌های مرزی اصلاح نشود تعطیلش می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ظهر امروز در آئین روز صادرات که در سینما بهمن این شهرستان برگزار شد و طی آن علیرضا شهبازی با اشاره به بازارچه‌ها و گمرکات مرزی استان گفت: وضعیت گمرک باشماق نسبت به گذشته بهبود یافته است.

وی با تأکید بر اینکه توقع از مدیران، حل مشکلات در این مناطق است گفت: سازمان پایانه‌های استان باید نسبت به مرمت پل‌های مواصلاتی به منظور ارتقای وضعیت ترانزیت کالا اقدام کند.

استاندار کردستان تصریح کرد: آسفالت این مسیر نیز باید با استفاده از اعتبارات لازم انجام شود و در صورتی که متولیان بودجه‌ای برای این کار ندارند، آن را تأمین خواهیم کرد.

شهبازی با اشاره به لزوم ساماندهی وضعیت دیب‌زنی در بازارچه‌های مرزی هشدار داد در غیر اینصورت نسبت به تعطیلی دیب‌زنی اقدام خواهم کرد.

وی با بیان اینکه بارها تأکید کرده‌ام کردستان دارای مردمانی نیک است تصریح کرد: نباید با صادرکننده متخلف برخورد به گونه‌ای باشد که او بیشتر غرق شود بلکه باید رویه اصلاح را در این ارتباط در دستور کار قرار داد.

استاندار کردستان با بیان اینکه به دنبال بازگشایی بازارچه سیف سقز هستیم اظهار کرد: اعتقادی به تعطیلی آن نداریم و در دولت نیز از بازگشایی این بازارچه دفاع کرده‌ام.

شهبازی در ادامه با اشاره به اینکه برخی کارمندان و کارشناسان در ادارات تنگ‌نظر هستند گفت: مدیران باید با اینگونه اشخاص منفی که در زمینه صادرات مشکل‌آفرین هستند، برخورد کنند.

وی مدیران ریسک‌پذیر و دارای توان تصمیم‌گیری را با قابلیت دانست و افزود: برخی مشکلات در حوزه کیفیت و انسجام کالا و همچنین ضرورت اعتمادسازی باید توسط خود صادرکنندگان حل شود.

استاندار کردستان در پایان با بیان اینکه مرزهای کردستان فرصت هستند گفت: این مناطق توان ایجاد پویایی به منظور توسعه همه‌جانبه استان را دارند.

تجلیل از 7 صادر کننده برتر کردستان

در ادامه این مراسم از هفت نفر از صادرکنندگان نمونه استان تجلیل شد که طی آن ابتدا از قادر کریمی مدیرعامل شرکت بازرگانی راه ابریشم "روژ هه‌لات" به دلیل صادرات 5 میلیون و 172 هزار دلار کالا تقدیر به عمل آمد.

همچنین ملکی مدیرعامل شرکت تراکتورسازی کردستان به دلیل صادرات 26 میلیون و 604 هزار دلاری، محمود نادرسرا مدیرعامل شرکت پلیمر کردستان به دلیل صادرات 5 میلیون و 18 هزار دلاری، فرهاد سهرابی مدیرعامل شرکت سهرابی سقز به دلیل صادرات 2 میلیون و 776 هزار دلاری در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

سه صادرکننده برتر دیگر کردستان نیز هادی جهانی مدیرعامل شرکت نسیم زریوار به دلیل صادرات 6 میلیون و 191 هزار دلاری، حسین ابراهیمی مدیرعامل شرکت سیمان کردستان به دلیل صادرات 23 میلیون و 354 هزار دلاری و حسن لک به دلیل صادرات 267 هزار دلاری کالا بودند.

انتهای پیام/79012/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول