اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

بازارچه‌های مرزی احیا شوند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت:‌ رونق و توسعه تولید و صادرات کشور در گرو احیای بازارچه‌های مرزی است و باید در این امر اهتمام جدی داشته باشیم.

بازارچه‌های مرزی احیا شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت روز ملی صادرات در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: سه مشکل اساسی در سطح کشور در رابطه با صادرکنندگان وجود دارد که مساله نرخ ارز، مشوق‌های صادراتی و پیمان سپاری ارزی از جمله این مسائل است.

وی تصریح کرد: در بحث قیمت ارز بخش خصوصی اعتقاد دارد که دولتمردان فقط مصوبه دولت را اجرا کنند و در این رابطه دولت و مجلس به توافق رسیده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل در خصوص مشوق‌های صادراتی نیز گفت: متاسفانه در سال گذشته نه تنها مشوق‌های صادراتی برداشته شدند بلکه به جای آن جرایم مالیاتی اجرا شد اقدامی نامناسب در برابر صادر‌کنندگان بود.

پیرموذن افزود: این امر موجب ناراحتی همه صادرکنندگان در سطح کشور شده است که به افزایش تخلفات در حوزه صادرات نیز دامن زده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این تخلفات زمانی صورت می‌گیرد که قانون درست اجرا نشود و صادرکننده برای اینکه بتواند کارهای خود را جلو ببرد دست به تخلف و دور زدن قانون می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل در خصوص بحث پیمان سپاری ارزی نیز یادآور شد: اکنون بعد از 30 سال باز هم قوانین گذشته به اجرا در‌ می‌آید که به صادرکنندگان اعتماد نمی‌شود و بحث تضمین ارزی پیش می‌آید که مانعی بر سر راه صادرکنندگان است.

پیرموذن ادامه داد: رونق و توسعه تولید و صادرات کشور در گرو احیای بازارچه‌های مرزی است و باید در این امر اهتمام جدی داشته باشیم.

این مسئول تاکید کرد‌: در آینده نزدیک گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی صورت می‌گیرد و مقرر شده است که مسئولان تمام بانک‌ها در این جلسه‌ها شرکت داشته باشند تا نتیجه مطلوبی از برگزاری این جلسات به دست آید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی استان اردبیل هیچ نقشی در تعیین نفرات برتر در حوزه صادرات برای تجلیل از آنها نداشته است، ابراز داشت: امیدواریم مشکلات صنعت، معدن و تجارت حل شود و صادر‌کنندگان با فعالیت‌های بیشتر موجب رونق اقتصادی کشور شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم به 10 نفر از صادرکنندگان برتر استان اردبیل جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/62005/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول