اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

صادرکنندگان افسران ارتش اقتصادی هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی صادرکنندگان را افسران ارتش اقتصادی در کشورهای بیگانه عنوان کرد و گفت: با توجه به تحریم‌های به وجود آمده اتکاء کشور به نفت باید کاهش یابد.

صادرکنندگان افسران ارتش اقتصادی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، در مراسمی که با حضور مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران، استاندار مرکزی و مدیران استان برگزار شد از صادرکنندگان برگزیده استان مرکزی تجلیل به عمل آمد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در این مراسم گفت: علمای علم اقتصاد، تولید را موتور محرکه اقتصاد و صادرات را محور توسعه انسانی می‌دانند.

علیرضا زاوشی افزود: امروز در این استان مبنای حرکت‌های اقتصادی بر پایه توسعه صادرات و اجرای طرح‌های صادرات‌ محور است.

وی تصریح کرد: صادرات، بازاری به گستردگی جهان دارد و می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و کسب درآمد ارزی و ارتقاء کیفیت را نیز در برداشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: صادرات علاوه بر صدور کالا، انتقال تکنولوژی، انتقال مدیریت و انتقال دانش به سرزمین‌های دیگر را نیز محقق می‌کند و توان کشور را در تمام این عرصه‌ها به نمایش می‌گذارد.

زاوشی صادرکنندگان را افسران ارتش اقتصادی در کشورهای بیگانه عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که با توجه به تحریم‌های بوجود آمده اتکاء کشور به نفت کاهش یابد.

وی در تشریح وضعیت اقتصادی استان با بیان اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه در کشور در سال 91 و 92 به حدود پیش‌بینی شده نرسیده‌ایم اظهار داشت: در استان مرکزی در چهار سال گذشته جلوتر از برنامه بوده‌ایم و در سال 89 رتبه دهم و سال‌جاری رتبه 6 را کسب کرده‌ایم.

زاوشی با اشاره به اینکه حرکت اقتصادی در استان مرکزی بر اساس محور صادرات بنا شده است و صادرات با سرمایه‌گذاری خارجی و مشارکت رابطه مستقیم دارد خواستار تلاش بیش از پیش واحدهای تولیدی در حوزه جذب سرمایه‌گذار خارجی شد.

وی ثبات برنامه‌ها و قوانین صادراتی، ثبات نرخ ارز، افزایش سرمایه و توان پاسخگویی بانک‌ها به نیاز تولیدکنندگان، لغو مقررات مغایر با صادرات و به کارگیری تجارت الکترونیک را از جمله انتظارات تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در مورد روند انتخاب صادرکنندگان برگزیده اظهار داشت: بر اساس آیین نامه ابلاغی هیئت وزیران هر ساله، فعالان اقتصادی حوزه صادرات انتخاب و تقدیر می‌شوند که امسال از 31 پرونده ثبت نامی در سامانه، بر اساس 23 شاخص مهم از جمله ارزش صادرات، روند رشد صادرات در سه سال اخیر، حفظ و ماندگاری در بازارهای هدف صادراتی، نفوذ به بازارهای جدید، گستردگی بازارهای هدف صادراتی، حضور فعالانه در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، عضویت در تشکل‌های استانی و دارا بودن وب سایت دو زبانه توسط کمیته انتخاب صادرکنندگان برگزیده متشکل از 15 دستگاه دولتی انتخاب شدند.

زاوشی افزود: پتانسیل استان مرکزی برای صادرات 150 واحد تولیدی است که امسال 60 واحد صادرات داشته و مقدار یک میلیارد دلار صادرات در استان ثبت شده است.

وی گفت: در روز ملی صادرات (29 مهر ماه) در تهران از 50 صادرکننده نمونه کشور تقدیر شد که سه صادرکننده معادل 6 درصد کل منتخبین کشوری از استان مرکزی بوده است.

در این مراسم از سه صادرکننده برگزیده کشوری، 11 صادرکننده برگزیده استانی در بخش صنعت و معدن، دو صادرکننده برگزیده استانی در بخش کشاورزی و یک صادرکننده برگزیده استانی در بخش بازرگانی تجلیل شد.

انتهای پیام/87002/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول