اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان گیلان:

شعار مرگ بر آمریکا ترجمان هیهات منا‌الذله حسین (ع) است

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان گیلان گفت: شعار مرگ بر آمریکا ترجمان هیهات منا‌الذله امام حسین (ع) است و حذف‌شدنی نیست.

شعار مرگ بر آمریکا ترجمان هیهات منا‌الذله حسین (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سید کاظم میرحسینی اشکوری صبح امروز در جمع بسیج دانشجویی گیلان 13 آبان را روز تجلی استکبارستیزی انقلاب دانست.

وی با تأکید بر اینکه شعار مرگ بر آمریکا تنها به جمهوری اسلامی ایران اختصاص ندارد، اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای جهان نیز که مورد ظلم و ستم آمریکا قرار گرفتند شعار مرگ بر آمریکا فریاد زده می‌شود.

*شعار مرگ بر آمریکا ترجمان هیهات من‌ا‌لذله حسین (ع) است

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان گیلان گفت:  مبنای جمهوری اسلامی این است که نه به کشوری ظلم می‌کند و نه ظلم می‌پذیرد و نتیجه آن می‌شود که با هر چه بوی استکبار دهد مخالفت ‌کند بنابراین شعار مرگ بر آمریکا ترجمان هیهات من‌‌الذله امام حسین (ع) است که امروز با اعتقادات و باورهای دینی مردم ایران آمیخته شده است.

وی آمریکا را عامل اصلی جنگ و کشتار مسلمانان در کشورهای اسلامی خواند و افزود: ما چگونه می‌توانیم با چنین شیطانی که به موضع استکباری خود ادامه می‌دهد و کوچک‌ترین تغییری در عمل وی مشاهده نمی‌شود سازش کنیم.

*آمریکا قابل اعتماد نیست

میرحسینی‌اشکوری با اشاره به اینکه وضعیت امروز ما با آمریکا مانند موقعیت مسلمانان در جنگ صفین در مقابل معاویه است، خاطرنشان کرد: در جنگ صفین پس از چهار ماه مقاومت، لشکریان علی (ع) به پیروزی که نزدیک شدند معاویه با بالا بردن قرآن طرح مذاکره را مطرح کرد در حالی که امام فرمان به مقاومت داد و گفت اکنون زمان ایستادگی است نه مذاکره، اما خواص بی‌بصیرت علی را وادار به صلح کردند و دیدیم که معاویه پس از صلح به هیچ‌کدام از وعده‌های خود عمل نکرد.

وی ادامه داد: آمریکا قدرت پوشالی خود را در جنگ با فلسطین و حزب‌الله لبنان و امروز در سوریه از دست داده است.

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان گیلان، اضافه کرد: جان بولتون نماینده سابق آمریکا به صراحت می‌گوید «من ناچارم اعتراف کنم که روند سیاسی در جهان به نفع آمریکا نیست و ایران در حال پیروز شدن است».

وی درباره اظهارات نماینده آمریکا در خاورمیانه گفت: این نماینده آمریکا نیز اذعان دارد «با توجه به نفوذ ایران در عراق و لبنان و افغانستان، خطر سلطه ایران به دیگر کشورهای اسلامی خواب را از چشمان من ربوده است».

میرحسینی‌اشکوری، خاطرنشان کرد: نویسنده کتاب «جریان‌شناسی فتنه» در نهج البلاغه با انتقاد از کسانی که قصد دارند با خاطره‌گویی طرح حذف مرگ بر آمریکا را بر مردم تحمیل کنند گفته است که «شعار مرگ بر آمریکا را کسی به مردم ایران یاد نداده است»، بلکه این شعار برگرفته از ذات استکبارستیز انقلاب اسلامی ایران است.

*جنایات بی‌شمار آمریکا در ایران

وی با بر شمردن تعدادی از جنایات آمریکا علیه جمهوری اسلامی، تصریح کرد: حافظه تاریخی مردم ما هرگز جنایات آمریکا علیه خود را فراموش نمی‌کند.

میرحسینی اشکوری، کودتای 28 مرداد سال 1332 و حمایت از استبداد پهلوی، تحریک صدام به جنگ علیه ایران و کمک به صدام در جنگ تحمیلی را از جمله جنایات آمریکا در ایران ذکر کرد.

وی حمایت از منافقان و تروریست‌ها، حمله طبس و کودتای نوژه، حمله به هواپیمای مسافری، حمایت از فتنه و آشوب 88 و ترور دانشمندان هسته‌ای کشور را از دیگر جنایات آمریکا در ایران برشمرد.

این مسئول با بیان اینکه مردم ایران هرگز ده‌ها جنایت دیگر را فراموش نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: اکنون که آمریکا از مذاکره سخن می‌گوید با تحریم و فشار اقتصادی سعی در امتیاز گرفتن از ایران دارد.

*فعالیت 80 موسسه آمریکایی علیه ایران

وی افزود: اکنون بالغ بر 80 موسسه آمریکایی با هزینه سالانه معادل 2 میلیارد دلار در جنگ نرم علیه ایران فعالیت می‌کنند.

میرحسینی اشکوری، ادامه داد: آمریکا حتی در دولت اصلاحات که رئیس جمهور وقت دست تسلیم را بالا برده بود ایران را محور شرارت نامید و امروز نیز پس از مذاکره تلفنی با دولت تدبیر و امید گفت هنوز گزینه نظامی روی میز است.

وی با تصریح بر اینکه دولت مشکلات معیشتی مردم را به امان آمریکا رها نکند، متذکر شد: ما مخالف تنش‌زدایی نیستیم اما نباید به بهانه رفع تحریم‌ها از دسیسه‌های دشمن غافل شویم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: کارشناسان اقتصادی تنها 20 درصد از مشکلات اقتصادی کشور را نتیجه تحریم‌های اقتصادی می‌دانند و 80 درصد دیگر را حاصل سوء‌مدیریت‌ها می‌دانند در حالی که دولت تدبیر و امید 80 درصد توان خود را صرف مذاکره کرده و دولت نباید مشکلات معیشتی مردم را به امان آمریکا رها کند.

*ایجاد ظرفیت‌های اقتصادی تنها راه مقابله با تحریم

وی با اشاره به وعده صد روزه روحانی برای سامان دادن به اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: تورم و گرانی ادامه دارد و دولت هیچ‌گونه برنامه مدونی برای ساماندهی اقتصادی ارائه نکرده است.

میرحسینی‌اشکوری، تنها راه مقابله با تحریم‌ها را ایجاد ظرفیت‌های جدید اقتصادی و بهره‌مندی از توانایی‌های داخلی دانست.

وی متذکر شد: با اصلاح مدیریت‌ها و نگرش عدالت‌خواهی بسیاری از مشکلات معیشتی مردم برطرف می‌شود.

انتهای پیام/2300/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول