اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کردستان:

توسعه رشته‌ها و گرایش‌های تخصصی ورزش در دستور کار است

رئیس دانشگاه کردستان گفت: توسعه رشته‌ها و گرایش‌های تخصصی ورزش در دستور کار است.

توسعه رشته‌ها و گرایش‌های تخصصی ورزش در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جهانشیر امینی شنبه ‌شب در جلسه شورای عالی ورزش کردستان با حضور مدیران شورا با بیان اینکه این شورا می‌تواند از موازی‌کاری جلوگیری کند گفت: مزیت دیگر شورا استفاده از ظرفیت‌ها است.

وی با تأکید بر لزوم تعریف کمیته‌های تخصصی در بعد ورزش قهرمانی و همگانی خواستار تصویب چارت سازمانی و نحوه فعالیت‌های این کمیته‌ها در شورای عالی ورزش شد.

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه باید وضعیت استان را بر اساس سن و جنس شناسایی کرد گفت: کردستان ظرفیت بالایی هم در بدنه جامعه برای پرداختن به ورزش همگانی و هم در بعد قهرمانی داراست.

امینی با بیان اینکه روحیات مردم این استان شاد است اظهار کرد: اگر نواحی منفصل شهری را ساماندهی کنیم تعداد افرادی که در ساعات مختلف شبانه‌روز به ورزش همگانی و پیاده‌روی روی می‌آورند افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه این قضیه از بعد اجتماعی نیز بسیار برای جامعه حائز اهمیت است تصریح کرد: ایجاد مکان‌هایی برای ورزش در میان بانوان به منظور تخلیه انرژی، اثرات مثبتی در جسم و روح آنها به همراه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه کردستان با تأکید بر لزوم فعال شدن هر چه بیشتر بخش خصوصی در این راستا خاطرنشان کرد: در ساخت اماکن ورزشی نیز باید از شیوه روز دنیا استفاده کرد.

به گفته وی بهره‌گیری از مصالح ساختمانی نوین که سه شاخصه مصرف انرژی و هزینه کمتر و کارآیی بیشتر را به همراه دارند در ایجاد این مکان‌ها حرکت رو به جلو در امر توسعه سخت‌افزاری ورزش خواهد بود.

امینی افزود: متناسب با وضعیت جغرافیایی استان می‌توان به ترویج و تبلیغ هر چه بیشتر ورزش‌های قابل انجام در فضای باز مانند کوهنوردی اقدام کرد.

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه آمادگی کمک در جنبه‌های آموزشی و پژوهشی را در عرصه ورزش دارا هستیم گفت: در رشته‌های تربیت مربی و داوران تخصصی نیز ظرفیت دانشگاه قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه باید تربیت بدنی دانشگاه را به سمت تخصصی کردن گرایش‌ها سمت و سو دهیم گفت: توسعه رشته‌ها و گرایش‌های تخصصی در دستور کار دانشگاه کردستان قرار دارد. 

امینی با تأکید بر وجود امکانات فیزیکی تربیت بدنی این دانشگاه برای پرداختن به ورزش ابراز امیدواری کرد با حضور جدی شورای عالی ورزش، شاهد رشد و بالندی ورزش کردستان باشیم.

امیدوار به کسب سهمیه آسیا در هندبال بانوان هستیم

همچنین عضو هیئت مدیره باشگاه ورزشی شهرداری سنندج در این جلسه گفت: اگر خروجی شورا عملیاتی شود 10 تا 20 درصد مشکلات ورزش استان را حل خواهد کرد.

کیوان تیشه‌گران با اشاره به موفقیت‌های کسب شده توسط تیم‌های مختلف باشگاه شهرداری در مسابقات مختلف کشوری گفت: تیم هندبال بانوان شهرداری سنندج که در لیگ برتر حضور دارد در صورت قرار گرفتن در بین دو تیم بالای جدول، سهمیه حضور در رقابت‌های باشگاهی آسیا را کسب می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مثبت و سازنده باشگاه شهرداری از آغاز پیدایش تاکنون اظهار کرد: تشکیل یک باشگاه منسجم برای نخستین بار از مهمترین دستاوردهای مجموعه شهرداری سنندج است.

عضو هیئت مدیره باشگاه ورزشی شهرداری سنندج، برنامه‌ریزی این باشگاه را در سه سطح احداث زمین‌های ورزشی در حاشیه شهر، توسعه ورزش‌های همگانی به‌ویژه در مناطق منفصل شهری و پرداختن به کار ریشه‌ای در زمینه جذب حامی مالی عنوان کرد.

انتهای پیام/79012/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول