اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشتی از سرمربی بسکتبال شاهین بوشهر

چرا تیم بسکتبال شاهین بوشهر از حضور در لیگ دسته یک انصراف داد

سرمربی تیم بسکتبال شاهین بوشهر در یادداشتی دلایل انصراف این تیم از رقابت‌های لیگ دسته اول کشور را بیان کرد.

چرا تیم بسکتبال شاهین بوشهر از حضور در لیگ دسته یک انصراف داد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن کرم‌زاده سرمربی بسکتبال شاهین بوشهر در یادداشتی که برای خبرگزاری فارس ارسال کرده دلایل انصراف شاهین از لیگ دسته اول را بیان کرده است.

1- سال گذشته در حالیکه تیم گاز فجر جم از شرکت در لیگ دسته یک بسکتبال کشور انصراف داد و یکی از سهمیه‌های استان در لیگ یک کشور در حال از دست رفتن بود که تیم بسکتبال شاهین بوشهر اعلام آمادگی کرد تا بجای فجر جم حضور یابد و با دست خالی و مشکلات متعدد پا در این عرصه و رقابت‌های سنگین گذاشت.

حضور در این رقابت کشوری برای نخستین‌بار برای تیمی که از مشکلات شدید مدیریتی و بحران شدید مالی رنج می‌برد هیچ توجیه عقلانی نداشت و فقط و فقط با عشق به ورزش، بسکتبال و شاهین حضور یافتیم و نه تنها نتایج مناسب و جالبی کسب شد که تا مرحله پلی‌آف پیش رفتیم و به‌عنوان پدیده لیگ مطرح شدیم.

2- مدیریت کلان ورزش استان جناب آقای جمشیدی مدیرکل محترم ورزش و جوانان استان با درک عمیق از مسائل و مشکلات این تیم و مشاهده سلامت و توانایی عوامل و نتایج مسابقات از هیچ‌گونه کمک و مساعدت دریغ نکردند و با وجود مشکلات مالی و اعتباری استان کمک‌هایی به شرح ذیل را به این تیم عرضه داشتند:

الف) کمک مالی برای قسمتی از ورودی به مسابقات لیگ یک کشور سال گذشته (سال 91)

ب) کمک مالی برای قسمتی از هزینه مسابقات خارج از استان در دور رفت و برگشت سال گذشته

ج) مساعدت و هماهنگی جناب آقای جمشیدی برای دریافت کمک مالی از استاندار محترم پیرو مذاکره حضوری اینجانب با استاندار محترم

د) مساعدت و هماهنگی جناب آقای جمشیدی با سازمان منطقه ویژه انرژی پارس به منظور دریافت کمک نقدی جهت قسمتی از حق ورودی به مسابقات لیگ یک سال 92

3- به دنبال حضور موفق تیم در سال گذشته، امسال نیز قصد شرکت در لیگ 1 سال‌جاری را داشتیم و مقدمات کار را شروع کردیم و پس از فراخوانی از بازیکنان بومی از طریق مربیان استان و بازیکنان غیربومی نخستین جلسه ارزیابی بازیکنان برگزار شد. هر چند بازیکنان بومی در حد لیگ دسته یک در سطح استان بسیار نادر است و با کارشناسی و به دور از قصد و غرضی این تعداد کم هم که موجود هستند در حد دسته 2 و یا نفرات کمکی و ذخیره حضور دارند، در این راستا بی‌مهری هیئت بسکتبال عرصه را بر ما تنگ کرد.

4- علاوه بر تنگنای فوق مالک باشگاه (آقای نعمتی) نیز با وجود اینکه در ابتدا کاملاً هماهنگ و برای حضور تیم در لیگ یک راضی بود و مقدمات کار از جمله تهیه سربرگ با اضافه شدن عنوان بسکتبال را فراهم کرده و بود به یک‌‌باره ساز ناسازگاری را کوک کرد و اعلام مخالفت کرد که مبادا تیم بسکتبال نیز مانند فوتبال برای من تعهد مالی ایجاد کند و گرفتار طلبکاران جدید شوم.

این در حالی بود که با 6 بازیکن آماده و در حد لیگ یک به صورت مجانی و تنها دو بازیکن با قرارداد مالی آن هم نه در برگ قرارداد به توافق رسیده بودیم.

5- با وجود همه مشکلات، تنگناها و بی‌مهری‌های پیش گفته جناب آقای جمشیدی مدیرکل محترم ورزش و جوانان استان بوشهر طی این مدت چندبار حضوراً از من پرسید که آیا بر شرکت در لیگ یک اصرار دارید یا نه تا من هرگونه کمکی می‌خواهید انجام دهم.

هر بار در پاسخ به ایشان اصرار به حضور داشتیم اما آخرین بار که هم نامه انصراف باشگاه قطعی و هم دیگر فرصت حضور در رقابت‌ها را نداشتیم و با توجه به موضع هیئت بسکتبال و سایر موارد از جمله مشکلات مالی، حضور در مسابقات را از دست دادیم.

6- حال که مشکلات پیش گفته فراروی تیم بسکتبال شاهین قرار گرفته چه باید بکنیم آیا باید این ورزش را کنار گذاشت و علاقه‌مندان بی‌شمار را به حال خودشان رها کرد؟ خیر ما شیفته این ورزش هستیم و برای خدمت به ورزش استان کمر بسته ایم لذا چاره کار را در تاسیس باشگاه جدید دیدیم که خوشبختانه به‌دنبال حمایت‌های قبلی جناب آقای جمشیدی از این موضوع نیز استقبال کرد و قول مساعد برای موافقت با تاسیس باشگاه جدید را از ایشان گرفتیم.

همچنین جا دارد در اینجا از برادر عزیز و بزرگوارم جناب آقای اردوان محمدی باغملایی رئیس محترم اداره تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بوشهر و آقای داریوش قایدپوری مدیر محترم مجموعه ورزشی شهید قادریان که در حمایت از این تیم و برای خدمت به فرزندان این شهر و دیار از هیچ کوششی فروگذار نکردند و برای در اختیار گذاشتن سالن ورزشی و سایر موارد همکاری و مساعدت کردند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

انتهای پیام/66006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول