اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کازرون خبر داد

کاهش 60 درصدی جرائم تجاوز به عنف در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون گفت: 60 درصد جرائم تجاوز به عنف و سرقت‌های منازل و خودرو در این شهرستان کاهش یافته است.

کاهش 60 درصدی جرائم تجاوز به عنف در کازرون

محسن سروقد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون اظهار داشت: امنیت یک پدیده اجتماعی بوده که به مرور زمان با رشد و تحول و دگرگونی جامعه دست‌خوش تغییرات قرار می‌گیرد که تحقق آن فقط با عزم و اراده و خرد جمعی امکان‌پذیر است.

وی سه برهه زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را از جمله برنامه‌های پیش روی پلیس در پیشگیری و مبارزه با وقوع هرگونه جرائم در جامعه عنوان کرد و افزود: توسط این نیرو واکنش سریع در کوتاه‌مدت ریشه‌یابی وقوع جرم به ویژه قتل در میان‌مدت و فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح آگاهی‌های عموم جامعه در بلندمدت به وقوع می‌پیوندد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: با تلاش بی‌وقفه نیروهای خدوم انتظامی کازرون در هفت ماهه نخست امسال  75 درصد جرائم خشن و سرقت‌های مسلحانه و نیز 60 درصد جرائم تجاوز به عنف و سرقت‌های منازل و خودرو در این شهرستان کاهش یافته است.

سروقد ابراز داشت: روند وقوع قتل در سال‌های 90 تا 91 در سطح این شهرستان با کاهش روبه‌رو بوده اما وقوع سه قتل در ماه‌های اخیر روند وقوع این جرم را رو به افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال 50 درصد وقوع قتل‌ها در شهرستان کازرون درگیری خانوادگی و نیز 45 درصد آن ریشه‌های اخلاقی داشته است، تصریح کرد: در این راستا تمام دستگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش این شهرستان باید به کمک این نیرو بشتابند تا علل وقوع این‌گونه جرائم مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون در ادامه اذعان داشت: با تلاش این نیرو در شش ماهه نخست امسال به جز وقوع سه قتل اخیر در این شهرستان تمام مسببان قتل‌های گذشته دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

سروقد گفت: سرقت‌های مسلحانه 100 درصد در سطح شهرستان کازرون کشف شده که حتی برخی از آنان ظرف 48 ساعت بعد از وقوع جرم صورت گرفته است.

وی در پایان تصریح کرد: در هفته نیروی انتظامی امسال یگان عملیاتی پلیس 110 و پلیس فتا در راستای بهبود شرایط امنیتی در شهرستان کازرون راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/2448/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول