اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

ترویج بی‌غیرتی با ماهواره / جلوی قتل‌عام معنوی جوانان را بگیرید

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه جوانان ما پاک هستند اما مجالس فسق و فجور آنها را قتل‌عام معنوی می‌کند گفت: شبکه‌های ماهواره‌ بی‌غیرتی و انحراف اخلاقی را در جامعه ترویج می‌کند.

ترویج بی‌غیرتی با ماهواره / جلوی قتل‌عام معنوی جوانان را بگیرید

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه دهدشت، ضمن توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معاصی اظهار داشت: به فرموده رسول اکرم(ص) کسی وارد بهشت نخواهد شد مگر اینکه مسلمان باشد.

امام جمعه دهدشت لباس اسلام را تقوا دانست و ادامه داد: انسان مسلمان باید اهل حیا باشد و ملاک اسلام پرهیزگاری است.

حسینی با یادآوری روز خانواده به تبیین اهمیت خانواده در دیدگاه اسلام پرداخت و تصریح کرد: اولین هدف از تشکیل خانواده و تحقق این کانون باشکوه الهی، آرامش‌بخشی و ایجاد مودت بین انسان‌ها است.

وی با استناد به آیاتی از سوره مبارکه روم در این باره ابراز داشت: از جمله نشانه‌های خداوند این است که از نفس خودتان برای شما زوج خلق کرده است.

حسینی رهایی از فقر را از مهمترین آثار و برکات ازدواج برشمرد و با بیان اینکه تنها تلاش اقتصادی باعث رفع فقر نمی‌شود افزود: به فرموده خداوند متعال اگر برای فرزندانتان همسر انتخاب کنید آنها را بی‌نیاز خواهم کرد.

امام جمعه دهدشت تشکیل خانواده را باعث نزول رحمت خدا و رفع فقر دانست و گفت: ازدواج فرهنگ اسلام و سنت پیامبر(ص) است.

حسینی با بیان اینکه امارت و آبادی زمین تنها به ساخت و ساز مادی نیست ازدواج را زمینه ساز کثرت نسل و تربیت انسان‌ها خواند و افزود: خانواده برای این است که انسان‌هایی درون این کانون متولد و تربیت شوند و جامعه را همه جانبه اداره کنند.

خطیب جمعه دهدشت احساس مسئولیت را از دیگر آثار ازدواج برشمرد و تصریح کرد: انسانی که تشکیل خانواده نداده نمی‌تواند مسئول باشد و زمانی که تشکیل خانواده دهد برای رفع مشکلات خود و فرزندان و جامعه تلاش می‌کند.

حسینی در ادامه تربیت فرزندان خوب و شایسته را خدمت به نظام دانست و با مقایسه شخصیت‌های مختلف در تاریخ بیان داشت: تمام مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد از دست فرزندانی است که خوب تربیت نشده‌اند.

*افزایش آمار طلاق در شهرستان کهگیلویه نگران‌کننده است

وی با اشاره به افزایش آمار طلاق در شهرستان این موضوع را نگران‌کننده دانست و گفت: آفت بزرگ طلاق جامعه را تهدید می‌کند و باید هوشیار باشیم.

حسینی عدم لحاظ هم‌کفوی در ازدواج را از عوامل طلاق برشمرد و افزود: گاهی اوقات جوانان بدون مشورت بزرگان تن به ازدواج می‌دهند و خانواده تسلیم تصمیم زوجین می شوند و نهایت منجر به طلاق می‌شود.

خطیب جمعه دهدشت از کم حوصلگی زوجین به عنوان دیگر عوامل ناسازگاری و پاشیدن زندگی نام برد و بیان داشت: خیانت بعد از ازدواج از دیگر عوامل جدایی است و متأسفانه چشم ناپاکی مردان و سوابق بد زنان در ارتباط نامشروع باعث متلاشی شدن کانون گرم خانواده می‌شود.

حسینی از ماهواره به عنوان ابزار فسق و فجور و نفوذ در خانواده‌ها یاد کرد و ابراز داشت: فیلم‌های ماهواره‌ای بی‌غیرتی و روابط نامشروع را رواج می‌دهد و این خطر بزرگی برای خانواده‌ها و باعث ایجاد انحراف اخلاقی و سیاسی است.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه جوانان ما پاک هستند اما مجالس فسق و فجور آنها را قتل‌عام معنوی می‌کند ادامه داد: شبکه‌های ماهواره‌ هجمه‌های سنگینی علیه عقاید دینی ما وارد می‌کند و این یک خطر است.

امام جمعه دهدشت در خطبه دوم نماز جمعه دهدشت با اشاره به سالروز اعتراض و افشاگری امام خمینی(ره) علیه پذیرش قانون کاپیتولاسیون در سال 63، این قانون را از ننگ‌ترین قوانین تحمیل شده بر ملت دانست و گفت: امام راحل با شناخت رنج‌های مردم و شایستگی آنها تحمیل چنین قانونی را ظلم به ملت دانسته و علیه آن افشاگری کرد.

حسینی با برشمردن توطئه‌های مختلف استکبار جهانی در رسیدن به منافع خود تصریح کرد: استکبار همواره به دنبال تحمیل قانون ظالمانه به ملت ما بوده و منافع خود را در ظلم به ملت ما می‌بیند.

خطیب جمعه دهدشت تأکید کرد: تا زمانی که استکبار از یاوه‌گویی‌های خود و از حمایت بی‌شرمانه از جنایتکاری مثل اسرائیل دست بر ندارد شعار «مرگ بر آمریکا» در کشور ما جاری خواهد بود.

حسینی شهادت محمد حسین فهمیده را متذکر شد و گفت: عزت، شرف و آزادگی ایران اسلامی امروز به واسطه جانفشانی و ایثار جوانان دیروز است و امیدواریم همه ما در راه حفظ ارزش‌های اسلام و آرمان‌های شهدای گرانقدر گام برداریم.

انتهای پیام/82016/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول