اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان یزد خبر داد

وقوع 9 فقره قتل در یزد طی 6 ماه گذشته

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد از وقوع 9 فقره قتل در استان یزد طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

وقوع 9 فقره قتل در یزد طی 6 ماه گذشته

سردار منوچهر امان‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان یزد 9 فقره قتل به وقوع پیوسته که با تلاش همکاران پلیس تمامی قتل‌ها شناسایی و قاتلان آن دستگیر شدند.

وی ادامه داد: علل عمده قتل‌ها مسائل شخصی و گاهی نیز به دلیل مسائل درون خانوادگی بوده که در زمان درگیری و عدم کنترل خود از سوی طرفین منجر به قتل شده است.

این مسئول با بیان اینکه چند فقره از قتل‌های رخ داده نیز مرتبط با اتباع بیگانه بوده است، عنوان کرد: عوامل وقوع این قتل‌ها نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به وقوع دیگر جرائم در استان و برخوردهای پلیس با هر نوع جرم و تخلف افزود: عمده مواردی که در حوزه عملکرد و جلب رضایت پلیس در انظار مردمی بوده است، برخورد با پدیده قاچاق از نوع کالا و مواد مخدر، کنترل وضعیت ترافیک و عبور و مرور، کنترل امنیت و افزایش آن در سطح جامعه، برخورد با تهاجم فرهنگی از طریق جمع‌آوری تجهیزات ماهواره و برخورد با سارقان و جاعلان بوده است.

امان‌اللهی، کشفیات مواد مخدر در استان یزد طی شش ماهه نخست امسال را بیش از 10 هزار کیلوگرم عنوان کرد و گفت: در این مدت 17 باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و منهدم شده که در این زمینه نیز 537 نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی استان شدند.

وی یاد‌آور شد: میزان کشفیات پلیس در زمینه مواد مخدر و برخورد با این پدیده خانمان‌سوز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 73 درصد افزایش یافته که نشان از اهتمام پلیس در برخورد با این معضل دارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد برخورد با کالای قاچاق در استان یزد را از دیگر جرائمی دانست که به شدت مورد توجه پلیس قرار دارد و افزود: کشفیات کالای قاچاق در استان یزد از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه بیش از 29 میلیارد ریال بوده است که در این زمینه نیز 337 نفر شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: برخوردهای پلیس با این پدیده در مقایسه با سال گذشته در همین مدت رشد 51 درصدی کشف کالای قاچاق را نشان می‌دهد که از این طریق جامعه برای مجرمان ناامن شده است.

امان‌اللهی در ادامه از کشف 3هزار و 515 دستگاه رسیور از شبکه توزیع تجهیزات دریافت از ماهواره توسط پلیس ناجا خبر داد.

وی عنوان کرد: با سلسله اقدامات انجام شده بیش از هزار قطعه از تجهیزات مورد استفاده از گیرنده‌های ماهواره‌ای شامل آنتن‌، دیش، سوییچ‌، LMB و تجهیزات دیگر کشف و ضبط شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد با اشاره به دستگیری اعضا و شبکه‌های این باند اظهار داشت: دو باند تهیه و توزیع نیز شناسایی و اعضای آن دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی با بیان اینکه تلاش برای عدم فعالیت شبکه‌های توزیع و ورود تجهیزات ماهواره‌ای افزایش یافته است، برخورد پلیس با شبکه توزیع تجهیزات ماهواره‌ای را جدی خواند و از برنامه‌های اصلی پلیس برشمرد.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های پلیس امنیت اخلاقی اضافه کرد: یک باند چهار نفره تهیه و توزیع کالاهای ضد فرهنگی نیز در شش ماهه نخست سال شناسایی و متلاشی شد.

وی افزود: این باند قاچاق که در زمینه محصولات مخرب فرهنگی فعالیت داشت، اقدام به توزیع گسترده لوح‌های فشرده مبتذل و مستهجن می‌کرد که با تلاش‌های پلیس تمامی اعضای آن شناسایی و دستگیر شدند.

امان‌اللهی بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه این متهمان یک هزار و 362 حلقه CD وDVD غیر مجاز کشف و ضبط شد.

انتهای پیام/90004/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول