اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر طرح ساماندهی ناژوان:

با روشن کردن آتش در ناژوان، ریه تنفسی شهر از نفس می‌افتد

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به اینکه شهروندان با شروع فصل سرما برای ایجاد گرما درختان ناژوان را آتش می‌زنند افزود: شهروندان با روشن کردن آتش در ناژوان ریه تنفسی شهر را از نفس می‌اندازند.

با روشن کردن آتش در ناژوان، ریه تنفسی شهر از نفس می‌افتد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، غلامرضا ساکتی با اعلام این مطلب اظهار کرد: طبیعت بکر، جاذبه‌های تفریحی و گردشگری منحصربه‌فرد، موقعیت جغرافیایی، دسترسی آسان و تعدد پارکینگ‌ها را از عواملی است که باعث شده تا نا‍ژوان به انتخاب اول گردشگران تبدیل شود.

وی افزود: این ویژگی‌ها ناژوان را در تعطیلات آخر هفته و اوقات فراغت در همه شرایط، حتی خشکی بستر زاینده‌رود و در همه ایام حتی سردترین روزهای سال به یک منطقه پر بازدید تبدیل کرده است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان ابراز نگرانی کرد با شروع فصل سرما خطر عواقب ناشی از روشن کردن آتش در گوشه و کنار طبیعت یک هزار و 200 هکتاری ناژوان بیشتر احساس می‌شود و شعله‌های آتش بحران را در این قسمت به همراه دارد.

ساکتی افزود: برپایی آتش هرچند کوچک در این عرصه جنگلی تهدیدی بزرگ برای این منطقه به حساب می‌آید.

وی با اظهار تأسف از اینکه وجود تابلوهای هشدار در سرتاسر پارک کمکی به کمتر شدن این مشکل نداشته و شهروندان در آخر کار خود را می‌کنند تصریح کرد: گشت‌های کنترل نظارت طرح ساماندهی ناژوان به صورت مستمر در طول شبانه‌روز در حال گشت زنی برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در این منطقه فعال است.

مدیر طرح ساماندهی نا‍ژوان تاکید کرد: افرادی که نسبت به تابلوهای هشداری نصب‌شده در منطقه و تذکرهای عوامل اجرایی و نظارتی طرح ساماندهی ناژوان بی‌توجه باشند و اقدام به روشن نمودن آتش در این منطقه کنند مطابق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

ساکتی از اعمال قانون برای افرادی که اقدام به آتش زدن درختان ناژوان می‌کنند خبر داد و عنوان کرد: بر اساس ماده 45 قانون حفظ و احیای منابع طبیعی، آتش زدن در جنگل‌ها و پارک‌های طبیعی بدون اخذ اجازه و نظارت دقیق مأموران مربوطه کاملاً ممنوع است. وی گفت: طبق این ماده قانونی فرد مرتکب در مراجع قضایی یا شعب دادگاه‌ها به حبس تادیبی از دو ماه تا یک سال محکوم می‌شود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه به استناد اصل ماده 46 قانون حفظ و احیای منابع طبیعی هر فردی که مبادرت به روشن کردن آتش در تنه درختان کند به زندان تادیبی از سه ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

ساکتی اذعان داشت: بر اساس این ماده برای صدمه زدن به یک اصله درخت جنگلی که در جریان برافروختن آتش از بین رفته، خاطی به پرداخت جریمه نقدی محکوم می‌شود.

وی اظهار داشت: در ماده 47 قانون مذکور هر فردی که در سطح جنگل و مراتع به صورت عمد آتش‌سوزی به وجود آورد شعب دادگاه مجرم را به زندان مجرد از سه ماه تا 10 سال محکوم می‌کند.

انتهای پیام/2301/ل/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول