اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر بهداشت در گفت‌وگو با فارس:

مردم باید کمترین پول را برای سلامتی‌ خود هزینه کنند

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ضرورت کاهش هزینه‌های درمان مردم از طرق مختلف گفت: مردم باید کمترین پول را برای سلامتی‌ خود هزینه کنند.

مردم باید کمترین پول را برای سلامتی‌ خود هزینه کنند

سید حسن امامی‌رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مردم کمترین پول را از جیب خود برای حفظ و بهبودی سلامت‌شان هزینه کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: این کار با کاهش هزینه‌های درمان از یک‌سو و اقدامات فرهنگ‌سازی در مسیر پیشگیری از بیماری‌ها، دست‌یافتنی است.

وی با بیان اینکه باید عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت افراد را در برنامه ریزی‌های خود مورد توجه قرار دهیم، گفت:‌ بسیاری از مسائل در این حوزه از بهداشت و درمان مهم‌تر است و نباید از آن‌ها غافل شویم.

امامی‌رضوی با ذکر مثالی در این ارتباط ادامه داد: اطلاعات و سواد یک مادر باردار از خدماتی بهداشتی و درمانی برای او مهم‌تر است زیرا فردی که اطلاعات کافی برای پیشگیری از بیماری‌ها را دارد به ندرت به خدمات درمانی نیاز پیدا می‌کند.

وی در ادامه سلامت را موضوعی فراگیر و همه‌جانبه خواند و تصریح کرد: بسیاری از عوامل بیرونی و سایر ادارات در امر سلامت دخیل و مسئول هستند که اگر آن‌ها نقش خود را به خوبی اجرا کنند، سلامت جامعه با کمترین هزینه‌ها محقق می‌شود.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: اگر آب ما آلوده، محیط زیست ناسالم، سطح آگاهی‌های مردم در حوزه سلامت پایین و کشاورز محصولات ناسالم تولید کند، حتی اگر همه بودجه کشور را در این حوزه خرج کنیم، سلامت مردم تضمین نمی‌شود.

وی بیان کرد: اگر سایر ادارات به وظایف خود به خوبی عمل نکنند، صرف هزاران میلیارد پول در این حوزه نمی‌تواند بخشی از مشکلات را نیز برطرف کند.

امامی‌رضوی کاهش هزینه‌های سلامت را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اقدامات فرهنگی که در قدرت و اختیار رسانه‌ها است در این زمینه بیش از هر چیز دیگری مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/82005/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول