اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست

طرح کنترل و پایش صنایع آلاینده در کهگیلویه اجرا می‌شود

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه از اجرای طرح کنترل و پایش صنایع آلاینده در شهرستان کهگیلویه خبر داد.

طرح کنترل و پایش صنایع آلاینده در کهگیلویه اجرا می‌شود

سید قدرت‌الله علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه‌ها در زمینه حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست انسانی باید به یک خواست عمومی و دغدغه تبدیل شود.

رئیس اداره محیط‌ زیست کهگیلویه اذعان داشت: شهرستان کهگیلویه گرچه صنعتی نیست اما اگر جلوی برخی از آلاینده‌ها گرفته نشود به مرور و با توسعه صنایع گوناگون مشکلات زیست محیطی بوجود خواهد آمد.

علی‌پور افزود: به منظور جلوگیری از توسعه صنایع آلاینده در شهرستان کهگیلویه طرح کنترل و پایش صنایع آلاینده در کهگیلویه اجرا خواهد شد.

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه در ادامه خاطرنشان کرد: به همین منظور رایزنی و جلسات متعددی با مسئولان شهرداری، شبکه بهداشت و درمان و اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه و نیز مدیران کارخانجات آسفالت و سنگ‌شکن این شهرستان‌ انجام شد.

وی از تعهد بیمارستان، شهرداری و کارخانجات آسفالت و سنگ شکن برای کنترل و در تحویل دادن خروجی و  پسماندهای مربوط به خود به صورت ماهیانه خبر داد و افزود: علاوه بر این کارشناسان محیط زیست به صورت مستمر از این واحدها بازدید و در صورت مشاهده خطر این دستگاه ها موظف به استانداردسازی و دفع خطر مربوطه می‌شوند. 

حفظ محیط زیست باید به وظیفه‌ای عمومی تبدیل شود

 رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های زیست محیطی و طبیعی متعددی که در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه با افزایش تعداد گردشگران و اماکن گردشگری استان آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از پسماند زباله‌های روز به روز در حال افزایش است و در کمال تاسف خیلی از اماکن طبیعی استان به جایگاهی برای دفن زباله گردشگران تبدیل شده است. 

علی‌پور فرهنگ‌سازی در زمینه حفاظت از محیط زیست را بهترین عامل در جلوگیری از تخریب منابع ملی و محیط زیست دانست و افزود: تا مادامی که همه ما خود و اعضای خانواده را موظف به انجام این کار نکنیم کاری از پیش نمی‌بریم. 

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه با بیان اهمیت فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ محیط زیست بیان داشت: تشکیل سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های دوستدار محیط زیست می‌تواند گامی موثر در زمینه اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست باشد. 

این مسئول در اداره محیط زیست کهگیلویه با تقدیر از برخی از گروه‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد که در برخی نقاط استان مبادرت به جمع‌آوری زباله‌ها از سطح مناطق گردشگری و طبیعت استان می‌کنند، عنوان کرد: کارهای این‌چنینی نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی و سوق دادن جامعه به سمت نگهداری و حفاظت از محیط زیست دارد.

انتهای پیام/82008/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول