اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی خبر داد

صدور 10 هزار برگه جریمه برای خودروهای فرسوده و آلاینده

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: نیروی انتظامی استان تاکنون 10 هزار برگه جریمه برای مقابله با تردد وسایل نقلیه فرسوده صادر کرده است.

صدور 10 هزار برگه جریمه برای خودروهای فرسوده و آلاینده

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدحسن واحدی در جلسه کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوا و گردوغبار استان با بیان اینکه یکی از راه‌های مقابله با آلودگی هوای مشهد خارج کردن خودروهای فرسوده از سیستم حمل و نقل است، گفت: نیروی انتظامی استان تاکنون 10 هزار برگه جریمه برای مقابله با تردد وسایل نقلیه فرسوده صادر کرده است.

وی افزود: در همین راستا نیروی انتظامی موظف به تدوین برنامه اجرایی و زمانبندی جهت جایگزینی خودروهای فرسوده است.

واحدی انجام آزمون صحت کاتالیست‌های کانورتور و کربن در مراکز معاینه فنی را یکی از مواد مصوبه هیئت وزیران برای کاهش آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور از جمله مشهد دانست و اظهار داشت: در این زمینه سازمان ترافیک شهرداری مشهد باید در اسرع وقت مراکز معاینه فنی را به این دستگاه مجهز و در خصوص مراکز خصوصی آیین‌نامه مربوطه را ابلاغ کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه سوخت گازوئیل یورو 4 و 5 در حال حاضر به اتوبوس‌های شرکت واحد داده می‌شود، خاطرنشان کرد: در راستای اجرایی شدن مصوبه هیئت وزیران تاکنون هفت جایگاه برای ارائه این سوخت در مشهد ایجاد شده که به محض دریافت سوخت بنزین یورو 4 و 5 از وزارت نفت به بهره‌برداری می‌رسد.

واحدی یکی دیگر از راه‌های مقابله با آلودگی هوای مشهد را افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دانست و تصریح کرد: در سال 91 با وجود دو هزار و 200 دستگاه اتوبوس شرکت واحد، 13 هزار و 150 دستگاه تاکسی و افتتاح خط یک قطار شهری در مجموع 53.8 درصد جابه‌جایی‌های روزانه در سطح شهر از طریق ناوگان عمومی صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون 150 ایستگاه دوچرخه و 48 کیلومتر مسیر ویژه تردد دوچرخه‌سواران در سطح شهر ایجاد شده است.

واحدی نصب 192 دستگاه دوربین نظارت و استقرار 15 دستگاه کنترل ترافیک در مبادی پر رفت و آمد شهر را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تحقق مصوبه هیئت وزیران و کاهش آلودگی هوای مشهد دانست و اظهار داشت: نیروهای پلیس راهور با همکاری معاونت ترافیک شهرداری مشهد و در تعاملی بین دستگاهی، باید در اسرع وقت نسبت به صدور برگه‌های الکترونیک تخلفات اقدام کنند.

وی افزایش سرانه فضای سبز شهری را از دیگر اقدامات موثر در این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا دفتر فنی استانداری با همکاری کمیته چهار نفره نظام مهندسی اقدام به تدوین قانون توسعه فضای سبز بر فراز پشت بام‌ واحدهای مسکونی در حال ساخت کرده که پس از تایید نهایی، برای اجرا به شهرداری ابلاغ خواهد شد.

واحدی قانون ممنوعیت ایجاد صنایع خارج از شهرک‌های صنعتی تا شعاع 30 کیلومتری که از سال 91 تاکنون برای 650 واحد صنعتی جدید اعمال شده را از دیگر اقدامات در راستای مقابله با آلودگی هوای مشهد برشمرد و ادامه داد: اداره‌کل محیط زیست موظف به تدوین درخواستی برای مجمع نمایندگان خراسان رضوی در خصوص مقابله با توسعه واحدهای صنعتی موجود در محور مشهد – قوچان است.

انتهای پیام/2202/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول