اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

روز 13 آبان روز استکبار ستیزی ملت ایران است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: روز 13 آبان روز استکبار ستیزی ملت ایران است، که باید ابعاد آن برای جوانان تبیین شود.

روز 13 آبان روز استکبار ستیزی ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام عبدالرحیم نیساری ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، اظهار داشت: روز 13 آبان در کشور ایران اسلامی پیدایش حوادث مختلفی را با خود همراه داشته و در شکل‌دهی تاریخ کشور و انقلاب اسلامی نقشی بزرگ و سرنوشت‌ساز دارد.

وی ابراز داشت: روز 13 آبان شامل تبعید حضرت امام خمینی (ره) در پی قیام مردمی 15 خرداد و اعلام مخالفت ایشان با قانون استعماری در سال 42، شهادت جمع زیادی از دانش ‏آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران در زمان اوج‏ گیری انقلاب در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان و دانش آموزان در سال 58 است.

نیساری تصریح کرد: با توجه به حساسیت‌های منطقه‌ای اهمیت حضور در تجمع روز 13 آبان بیش از گذشته احساس می‌شود و تجمع گسترده در نتیجه مذاکرات ایران تاثیرگذار است.

وی بر اهمیت حضور گسترده مردم در این راهپیمایی اشاره و خاطرنشان کرد: حضور در تجمع این روز از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نیساری از برگزاری راهپیمایی روز 13 آبان در ساعت 10 صبح خبر داد و ابراز داشت: قرائت بیانیه، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و آتش زدن پرچم استکبار از برنامه‌های ویژه این روز است.در روز 13 آبان به یکباره به حیات سیاسی مملو از خباثت آمریکا در ایران خاتمه داده شد و لانه پر از فساد و جاسوسی آنان با دلاوری دانشجویان و دانش آموزان با شعار الله اکبر و مرگ بر آمریکا‌ تعطیل شد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واقعه مباهله، عنوان کرد: روز مباهله روزى است که پیامبر اکرم (ص) عزیزترین عناصر انسانى خود را به صحنه مى‌آورد.پیامبر اکرم (ص) عزیزترین انسان‌ها را انتخاب می‌کند و به صحنه مى‌آورد به طوری که هیچ سابقه نداشته است که در راه تبلیغ دین و بیان حقیقت پیامبر اکرم (ص) فرزندان، دختر خود و امام علی (ع) را به صحنه بیاورد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی متذکر شد: یکی از مواردی که در این واقعه قابل توجه بود اثبات فضیلتى ‏عظیم براى امام على‏ (ع) و حضرت زهرا (س) بود و بهترین دلیل بر علو مرتبه و منزلت آن‌ها نزد خدا و رسول ‏خدا است.

انتهای پیام/61005/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول