اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه قوچان:

استکبارستیزی بالاترین درس 13 آبان است

خطب جمعه قوچان گفت: اعلام برائت از کفار نخستین وظیفه دینی بوده و 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و اعلام برائت از همه مستکبران جهان به ویژه آمریکا است.

استکبارستیزی بالاترین درس 13 آبان است

به گزارش خبرنگار فارس از قوچان، آیت‌الله محمد مروج ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قبای شهرستان قوچان با اشاره به این مطلب که باید بر اساس سبک زندگی حسینی و محرم زندگی کرد، اظهار داشت: هفته اول ماه محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده که این فریضه واجب الهی نباید فقط به یک مقطع خاصی اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران شوراها دارای جایگاه قانونی بوده و حتی دخانیات دارای تشکیلات رسمی و بودجه است در صورتی که امر به معروف و نهی از منکر جایگاه قانونی پیدا نکرده و بعضاً آمران به معروف و ناهیان از منکر به شهادت می‌رسند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قوچان با اشاره به این موضوع که امر به معروف و نهی از منکر اولین ویژگی پیامبر گرامی اسلام(ص) بوده، ‌تاکید کرد: خداوند تبارک و تعالی در برابر امکاناتی که به انسان داده از وی انتظار اقامه نماز، پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر را دارد.

این مسئول اضافه کرد: امروز بسیاری امر به معروف و نهی از منکر را فقط به یک فرد بد‌حجاب خلاصه می‌کنند در صورتی که تجاوز به بیت‌المال و پایمال کردن حق مظلومان جزو بالاترین منکرها به حساب می‌آیند.

امام جمعه قوچان با بیان این مطلب که امروز در بعضی مراکز وابسته به دولت منکرات مشاهده می‌شود، بیان داشت: وزارت دادگستری باید به وزارت عدالت تغییر نام بدهد، زیرا با اقامه عدل و داد در جامعه دیگر ظلم و ستمی وجود نخواهد داشت و زورگویان اجازه پایمال کردن حق مستضعف را به خود نمی‌دهند.

وی یادآور شد: امروز در برخی موارد گناه رسمی و آشکار شده و قبح گناه ریخته شده در نتیجه دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه ‌قضائیه باید با استفاده از امکانات، دانشگاه‌ها و مدارس پاسخگوی این وظیفه الهی باشند.

مروج عنوان کرد: معنای مبارزه با آمریکا این بوده که وقتی ملت ایران آمریکا را از کشور خود بیرون رانده و آنان برای چندین بار به دنبال بازگشت به خاک ایران هستند ملت اجازه بازگشت آمریکا به داخل ایران را نخواهد داد.

این مسئول یاری رساندن به همه مستضعفان جهان را یک مسئله دینی دانسته و خاطرنشان کرد: اعلام برائت از کفار اولین وظیفه دینی بوده و 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و اعلام برائت از همه مستکبران جهان به ویژه آمریکاست و استکبارستیزی بالاترین پیام 13 آبان می‌باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قوچان با بیان این مطلب که امروزه بعضی به دنبال کم‌رنگ کردن یا حذف شعار «مرگ بر آمریکا» هستند،‌ گفت: جامعه دینی ایران باید آمریکا را بشناسند، زیرا آنان امروز از یک طرف دست دوستی به سمت مردم ایران دراز کرده و از طرف دیگر بر این نکته تاکید دارند که گزینه نظامی بر روی میز است.

وی اذعان داشت: حوادث رخ‌ داده در 13‌ آبان دارای یک وجه مشترک بوده و آن اینکه همیشه یک طرف آن آمریکای جنایتکار و طرف دیگر مردم مظلوم ایران قرار داشته‌اند.

انتهای پیام/2202/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول