اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز:

خیمه‌های حسینی در نطنز و بادرود برافراشته شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز گفت: پیش از ظهر امروز خیمه‌های حسینی برای اجرای برنامه‌های سخنرانی، نوحه‌خوانی و عزاداری در نطنز و بادرود برافراشته شد.

خیمه‌های حسینی در نطنز و بادرود برافراشته شد

علی مشربی امروز در گفت‌وگو با فارس نطنز اظهار داشت: خیمه‌های حسینی در شهر نطنز و بادرود  نشان از همت و عشق مردم این دیار به اباعبدالله (ع) است که بر پا کردن این خیمه‌ها آداب و رسوم خود را دارد و همت مردان و زنانی که با عشق به اباعبدالله الحسین (ع) کارهای بزرگ را با همان روش‌های سنتی خود انجام داده و با این کار هرکس به نوبه خود عشقش را نشان می‌دهد.

وی افزود: کودک، نوجوان، جوان، افراد میان‌سال و پیرمردهای محلات همه باهم و برای آقا و مولایشان حاضر به نوکری خانه مولایشان می‌شوند و به این نوکری افتخار می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز افزود: حسینیه‌ها محلی برای عزاداری و گردهمایی هیئت‌های محلی برای و مراسم روضه‌خوانی در ماه محرم است و این مکان بار فرهنگی و معنوی جداگانه‌ای از سایر مکان‌ها دارد.

این مسئول اضافه کرد:این فضا در ایام محرم با تزئینات موقتی که با پارچه‌های دیگر ایجاد می‌شود، چهره‌ای متفاوت پیدا می‌کند، این تزیینات شامل پوشش که سقف موقت برای اجتماعی از مردم است که از نظر سمبلیک اشاره به خیمه‌های حضرت سیدالشهدا(ع) دارد و جداره‌ها و پایین پوش نیز با کتیبه‌هایی از پارچه‌های ساده مزین به اشعار محتشم کاشانی، سیاه‌پوش می‌شود.

مشیری گفت: نقش مایه‌های موجود در سطح خیمه‌ی حسینیه‌ها در نطنز و بادرود، دارای ارزش‌های نمادین و آیینی هستند که ریشه در فرهنگ و باورهای مذهبی در ایام محرم دارد. این تداخل شکل و رنگ و هماهنگی آن در بنای، تکایا و حسینیه‌ها و نقوش نصب‌شده در سقف خیمه و حاشیه‌ها، حالتی معنوی را بیان می‌کند.

به گزارش فارس، آئین برافراشته شدن خیمه‌های حسینی پیش از ظهر امروز  در 6 حسینیه شهرهای بادرود و نطنز با مراسم چاووشی و باشکوه خاصی برگزار شد.

انتهای پیام/63025/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول