اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاکی:

شعار مرگ بر آمریکا بار دیگر طنین‌انداز خواهد شد

امام جمعه کاکی گفت: در تظاهرات ضداستکبارى یوم‌الله سیزدهم آبان بار دیگر شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در تمام ایران اسلامی طنین‌انداز خواهد شد.

شعار مرگ بر آمریکا بار دیگر طنین‌انداز خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاکی که با حضور اقشار مختلف مردم اقامه شد ضمن گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان، روز ملى مبارزه با استکبار جهانى‏ و روز دانش‏آموز خاطرنشان کرد: 13 آبان روز شعار مرگ بر آمریکا است، 13 آبان سالروز سه رویداد از یک جنس است که برکات فراوانی برای اسلام داشت.

امام جمعه شهر کاکی افزود: اگر چه تبعید امام خمینى به ترکیه در 13 آبان 1343، کشتار دانش‏‌آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریکا در 13 آبان 1358، سه رویداد متفاوت بودند، ولى هر یک در شکل‏ دادن به حرکت انقلاب اسلامى نقش خاصى ایفا کردند.

وی ادامه داد: هویت هر سه رخداد، مبارزه با استکبار و عوامل آن است و به‏ همین ‏دلیل این روز روز ملى مبارزه با استکبار نامیده مى‏‌شود و نتیجه آن انزجار از عامل اصلی آن یعنی سردمداران آمریکای جنایتکار است.

محمدی خاطرنشان کرد: این حوادث و سایر جنایت‏‌ها و خیانت‌هاى دولت آمریکا که عبارتند از کودتاى 28 مرداد 1332، شهادت دانشجویان در 16 آذر 1332، حمایت و تحکیم پایه‏‌هاى حکومت استبدادى شاه، تأسیس سازمان مخوف ساواک، کشتار صدها تن از مردم در قیام خونین پانزدهم خرداد 1342، تحمیل قانون کاپیتولاسیون موجب تحقیر ملت بزرگ ایران شده بود.

این مسئول بیان داشت: تبدیل سفارت به لانه جاسوسى، مصادره اموال ایران، هجوم نظامى و واقعه طبس، کودتاى نوژه، چراغ سبز آمریکا به صدام براى حمله به ایران، حمایت تسلیحاتى و اطلاعاتى آمریکا از صدام در هشت سال جنگ تحمیلى، تأمین سلاح‏‌هاى شیمیایى عراق علیه ایران، حمله آمریکا به کشتى‏‌ها و سکوهاى نفتى ایران، ساقط کردن هواپیماى مسافربرى ایران، حمایت آمریکا از سازمان منافقین، اعمال تحریم‏‌هاى ظالمانه علیه ایران ظلم و ستم‌هایی است که هیچ وقت مردم ما آنها را فراموش نخواهند کرد.

محمدی افزود: با توجه به ادامه‏ یافتن خوى ظالمانه و مستکبرانه آمریکا، شعار مرگ بر آمریکا و بر مرگ بر استکبار همچنان به‏‌عنوان اصلى‏‌ترین و مهم‏ترین شعار مردم ایران اسلامی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش کاکی تاکید کرد: در تظاهرات ضداستکبارى یوم‌الله 13 آبان بار دیگر شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در تمام ایران اسلامی طنین‌انداز خواهد شد.

وی گفت: ملت شهیدپرور و استکبارستیز ایران همچنان آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانند و از همه شما ملت شریف شجاع ولایی دعوت می‌کنم امسال با شکوه خاص در مراسم یوم‌الله 13 آبان شرکت کنید که این یک عمل عبادی است.

امام جمعه کاکی با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم، یادآور شد: ماه محرم درس امروز امام حسین (ع) به همه ما و آزادمردان دنیا عزت پایداری و استقامت در مقابل مستکبرین است.

این مسئول هدف از قیام امام حسین (ع) را امر به معروف ونهی از منکر عنوان کرد و گفت: امر به معروف یک وظیفه همگانی است همه مردم و خانواده که اجتماع از آنان شکل می‌گیرد باید در اجرای این فریضه مهم الهی تلاش کنند.

محمدی به سوم محرم سالروز شهادت مجاهد شهید عالم فرزانه حجت‌الاسلام شیخ ابوتراب عاشوری اشاره کرد و افزود: شهید عاشوری پرچمدار انقلاب اسلامی در استان بوشهر است و این عالم مجاهد خود را وقف به اسلام و انقلاب اسلامی کرد و با بصیرت‌افزایی مردم و همراهی با حضرت امام مسیر شهادت را انتخاب کرد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش کاکی مصوبات بسیار ارزشمندی داشته‌ایم که چند وقت است شاهد اجرای آن در مراسم‌های ازدواج و ختم و سایر برنامه‌های مردم هستیم که رضایت عمومی هم در پی داشته است.

انتهای پیام/66001/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول