اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

شعار «مرگ بر آمریکا» تسلط سیاسی اقتصادی آمریکا را بر ایران غیرممکن می‌کند

امام جمعه نیکشهر گفت: تا ذهن مردم از شعار تبیین ‏شده «مرگ بر آمریکا» پر است، تسلط سیاسى و فرهنگى و اقتصادى آمریکا بر کشور ممکن نیست.

شعار «مرگ بر آمریکا» تسلط سیاسی اقتصادی آمریکا را بر ایران غیرممکن می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، حجت‌الاسلام احمد لطفیان‌سرگزی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع الزهراء (س) شهرستان نیکشهر، اظهار داشت: ایمان و عمل صالح و تواصى به حق، در سایه فضل و رحمت الهى حاصل می‌‏شود و انسان بدون لطف خداوند، نه هدایت می‌‏شود که به ایمان برسد و نه اهل عمل صالح می‌شود.

امام جمعه نیکشهر با اشاره به حادثه سراوان ادامه داد: افرادى با خدا معامله می‌کنند و هر چه دارند در طبق اخلاص گذاشته و در راه او و براى رضاى او گام برمی‌‏دارند این افراد، عمر فانى را باقى کرده و دنیا را با بهشت و رضوان الهى معامله می‌کنند، این دسته برندگان واقعى هستند.

وی با اشاره به حادثه تروریستی شهرستان سراوان گفت: بار دیگر دست استکبار جهانی از آستین مزدوران بیرون آمد و تعدادی از مرزبانان غیور و جان بر کف که در حال حراست در مرزهای کشور بودند، را به شهادت رسانده و همبستگی و نوکری خود را به اربابان خود ثابت کردند.

لطفیان‌سرگزی ضمن عرض تبریک و تسلیت به خانواده‎های این شهدا و امت شهید پرور و نیز آرزوی بهروزی برای مجروحان این حادثه ضمن محکومیت  کردن محکومیت این جنایت هولناک ابراز داشت: اطمینان داریم به زودی زود عوامل این قبیل اقدامات کور به چنگال عدالت اسیر و به سزای اعمال ننگین خود خواهند رسید.

امام جمعه نیکشهر خاطرنشان کرد: از خداوند منان عزت پیش از پیش اسلام و مسلمین و ذلت و خاری روز افزون دشمنان بشریت را مسئلت داریم.

این مسئول به‏ مناسبت فرارسیدن ماه محرم‏الحرام و آغاز هفته احیاى امر به معروف و نهى از منکر گفت: وقتى یک کشورى ادعا کند که جمهورى اسلامى است و مى‏خواهد جمهورى اسلامى را متحقق کند، همه افرادِ این کشور باید آمر به معروف و نهى از منکر باشند، خودشان اعوجاج‏ها را رفع بکنند.

خطیب نماز جمعه نیکشهر خاطرنشان کرد:  باید نسبت به منکرات بزرگى همچون از بین بردن حیثیت اسلام و پایمال‏ کردن حقوق ضعفا، نهى از منکر کنیم.

وی با اشاره به روز ملى مبارزه با استکبار جهانى افزود: تا ذهن مردم از شعار تبیین ‏شده «مرگ بر آمریکا» پر است تسلط سیاسى و فرهنگى و اقتصادى آمریکا بر کشور ممکن نیست سیزده آبان، نماد استکبار آمریکایى است؛ نماد روح تعدى و تجاوز استکبار نسبت به ملت‌ها، از جمله نسبت به ملت ایران است.

لطفیان‌سرگزی افزود: 13 آبان، یادآور یک حقیقت تلخ و بسیار مهم است و آن حقیقت عبارت است از روح استکبار در قدرت‌هاى استکبارى و سلطه‏‌هاى استکبارى. آحاد ملت‎هاى کشورهاى گوناگون از جمله ملت ما  باید هرگز این‏ را از یاد نبرند؛ بدانند این چهره‌ه‏اىی که در آنجا قرار گرفته، چهره متجاوز است.

وی ادامه داد: ملت ایران اثبات کردند که بدون تکیه به آمریکا، بدون تکیه به قدرت‎هاى مدعى، بلکه با دشمنی‌هاى آمریکا و قدرت‎هاى مدعى دنیا، یک ملت می‌‏تواند به پیشرفت واقعى دست پیدا کند.

خطیب نماز جمعه نیکشهر در پایان اذعان داشت: محرم به ما آموخته است که اگر صبر و ایستادگى کنید و جاى و جهت خودتان را تغییر ندهید، پیروزید؛ این درس محرم است.

انتهای پیام/75004/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول