اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور:

قیام عاشورا رمز ماندگاری اسلام است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: مظلومیت و حقانیت سیدالشهدا و واقعه عاشورا رمز ماندگاری و پویایی دین مبین اسلام است.

قیام عاشورا رمز ماندگاری اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محرم‌علی فراشی پنج‌شنبه شب در  همایش بسیج مداحان استان کردستان که در سالن شهدای گمنام سپاه بیت‌المقدس در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: با وجود اینکه قرن‌ها از واقعه عاشورا می‌گذرد، عزاداری اباعبدالله‎الحسین(ع) همچنان زنده و پرشور است.

وی ماندگاری و پویایی دین مبین اسلام را نشات گرفته از مظلومیت و حقانیت سیدالشهدا و واقعه عاشورا دانست و بیان داشت: هدایت‌گری جامعه بشری و احیای ارزش‌های دین مبین اسلام از مهم‌ترین اهداف امام حسین(ع)‌ از قیام عاشورا بود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه امام حسین(ع) با قیام عاشورا یک بیداری را در دل‌ها به وجود آورد و باب اعتراض بر حاکمان را باز کرد، افزود: تضعیف کردن حکومت بنی‌امیه بزرگترین ضربه‌ امام حسین(ع) در این قیام بود.

فراشی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با حرکت خود به مسلمانان این جرأت را داد که علیه حاکمیت جابر و منحرف به پا خیزند.

وی بصیرت‌افزایی را یکی از مهم‌ترین پیام‌های قیام عاشورا دانست و اظهار کرد: پرداختن به پیام‌های این قیام الهی از ضرورت‌ها و نیازهای اصلی امروز در جامعه است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور پاسداشت واقعه تاریخی عاشورا، آشنا کردن هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با شعر و ادبیات عاشورایی، نشر و گسترش اهداف والای قیام عاشورا و تولید آثار فاخر در این حوزه را ضروری خواند و گفت: انتقال و ترویج پیام عاشورا در شرایط امروزی به ویژه در بین جوانان امری ضروری و بهترین راه مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان است.

فراشی استفاده از زبان هنر را در این راستا مهم ارزیابی کرد و گفت: مداحان و سخنرانان باید در محافل و مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان با بیان و تبیین درس‌ها و پیام‌های عاشورا به دور از هرگونه افراط و تفریط در راستای آشنا کردن بیش از پیش مردم به‌ویژه جوانان با اهداف این قیام گام بردارند.

وی از مداحان خواست اطلاعات مستند به مردم ارائه دهند و از به‌کارگیری الفاظ سخیف که در شأن شهدای کربلا نیست، خودداری کنند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پایان از خدامحوری به عنوان مهم‌ترین اصل در زندگی هر انسانی نام برد و اظهار کرد: این امر با پیروی از سبک زندگی ائمه اطهار(ع) محقق می‌شود.

انتهای پیام/79002/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول