اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

معارف عاشورا و حادثه کربلا برای عزاداران حسینی تبیین شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: بیان معارف عاشورا و حادثه کربلا و فلسفه قیام عاشورا توسط روحانیون و مداحین اهل بیت (ع) برای مردم ضروری است.

معارف عاشورا و حادثه کربلا برای عزاداران حسینی تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام عبدالصائب حسینی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ عاشورائیان با حضور روحانیون، مداحان و پیر‌غلامان اهل بیت (ع) و مسئولان هیئت‌های مذهبی نطنز و بادرود بیمه شدن اسلام را مبنای حادثه تاریخی کربلا، عاشورا و محرم  دانست و اظهار کرد: همچنین برای حفاظت و نگهداری از کلمه توحید و لا اله الا الله باید شخصیتی بزرگ و آسمانی قربانی می‌شد و این قرعه به نام امام حسین(ع) افتاد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) را هیچ یک از اهل زمین نشناخته و آنچه که در مورد این شخصیت‌ها می‌دانیم، تنها اندکی از شخصیت واقعی اهل بیت(ع) است، ادامه داد: با وجود تلاش خاندان بنی‌امیه و بنی‌عباس برای حذف نام امام حسین(ع) از تاریخ جهان اسلام، رسالتی که از عاشورای سال 60 برای شیعه آغاز شده است، هنوز ادامه دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با تأکید بر بیان معارف عاشورا و فلسفه کربلا توسط منبری‌ها تصریح کرد: مداحان ضمن ایجاد شور و هیجان و نیز بیان خاطرات تلخ عاشورا باید بازگو‌کننده پیام عاشورا برای مردم باشند.

وی همچنین به سخنرانی‌های پر‌جاذبه توسط خطبا در ماه محرم اشاره کرد و افزود: سخنرانی‌ها باید برای جوانان جاذبه داشته باشد و خطبا در سخنرانی‌های خود برای جوانان حرف‌های تازه بیان کرده و از ذکر سخنان تکراری پرهیز کنند.

حسینی تاکید کرد: اسلام حرف‌های تازه‌ای مانند تعریف سبک زندگی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب را درون خود دارد که می‌تواند برای جوانان تازگی و جاذبه داشته باشد.

وی خطاب به رؤسای هئیت‌های مذهبی گفت: رؤسای هئیت‌های مذهبی باید برای عزاداری‌های ماه محرم برنامه‌ریزی فرهنگی داشته باشند و در این برنامه‌ریزی‌ها جوانان را با معارف دین آشنا کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان به بیان برخی افراط و تفریط‌ها در عزاداری اهل بیت(ع) پرداخت و اضافه کرد: امام حسین(ع) در شب عاشورا بر حق‌الناس تأکید فراوان داشت و  مسئولان هیئت‌های مذهبی نیز در مدیریت هیئت باید در مسیر امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) حرکت کنند.

وی ایجاد آلودگی صوتی، نحر شتر و گوسفند در معابر عمومی، مسدود کردن معابر و ایجاد مزاحمت برای مردم را از جمله منکرات بسیار شایع در بین هیئت‌های مذهبی دانست و اظهار کرد: هیئت امام حسین(ع) آبروی اهل بیت (ع) و هر هیئتی نماینده مکتب اهل بیت(ع) است و به همین دلیل مدیریت هیئت‌های مذهبی باید در شأن ائمه اطهار (ع) باشد.

انتهای پیام/63025/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول