اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری قوچان:

فلسفه استکبارستیزی برگرفته از قیام عاشورا است

سرپرست فرمانداری قوچان گفت: فلسفه استکبارستیزی برگرفته از قیام عاشورا است.

فلسفه استکبارستیزی برگرفته از قیام عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، علیرضا قامتی ظهر امروز در جلسه ستاد برنامه‌ریزی بزرگداشت روز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان قوچان اظهار داشت: برای انجام هر اقدامی در زمینه‌های مختلف باید ابتدا فلسفه وجودی آن موضوع تبیین شده تا بتوان با تمام قوا در آن ورود پیدا کرد.

وی با اشاره به این مطلب که چرا روز 13 آبان روز دانش‌آموز نامگذاری شده، تصریح کرد: دانش‌آموزان صادق‌ترین و پاکترین نسل در گفتار و عمل بوده و امروز در کشور کمتر خانواده‌ای مشاهده شده که یک دانش‌آموز محصل در آن مشغول به تحصیل نباشد.

قامتی اضافه کرد: پیام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ابتدا به خود دانش‌آموزان و سپس به تمام خانواده‌های ایرانی منتقل می‌شود و آنان صدای مبارزه با استکبار جهانی ملت ایران را به گوش تمام جهانیان می‌رسانند.

وی با بیان اینکه ما تابع نظامی بوده که در رأس آن پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) قرار داشته و منش نپذیرفتن ظلم و استکبار را به ما یاد داده‌اند، تاکید کرد: استکبار فقط شامل آمریکا یا رژیم خودساخته اسرائیل نمی‌شود بلکه شامل هر فرد، کشور یا گروهی شده که در حال ظلم رساندن به دیگران هستند و فلسفه استکبارستیزی برگرفته از قیام عاشورا است.

سرپرست فرمانداری قوچان بیان کرد: قبل از ورود دانش‌آموزان و دانشجویان به عرصه راهپیمایی 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی باید ابتدا مبانی این روز عظیم و فلسفه‌اش به آنان گوشزد شده تا بفهمند که دلیل حضورشان در این روز عظیم چیست.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به بسیاری از کشورها دارای امنیت و آرامش بالایی بوده و شهادت باورها و اعتقادات مردم را مضاعف می‌کند در برابر کسانی که تعدادشان اندک و دلشان از ملت ایران پُر است.

قامتی با بیان این موضوع که فرد سخنران در مراسم روز 13‌ آبان نباید به مطالب حاشیه‌ای برود، عنوان کرد: باید به واقعیت‌های جایگاه دانش‌آموزی و تاثیر آن در مبارزه با استکبار جهانی و ظلم و استفاده از منویات مقام معظم رهبری به ویژه در موضوع دشمن‌شناسی و آسیب‌های آن اشاره شود.

وی با اشاره به اینکه هدفش در شهرستان قوچان ایجاد وحدت و همدلی و هماهنگی در امور است، اذعان داشت: باید جایگاه امام جمعه شهرستان به عنوان یک روحانی معزز و نماینده ولی‌فقیه در شهرستان مورد تکریم و احترام بوده و شأن آنها را حفظ کرد.

انتهای پیام/2202/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول