اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل خبر داد

برپایی نمایشگاه صنایع دستی با حضور 12 استان کشور در ارزروم

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: نمایشگاه صنایع دستی و مصنوعات 12 استان کشور در ارزروم ترکیه برگزار شد.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی با حضور 12 استان کشور در ارزروم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یحیی نقی‌زاده عصر امروز در جلسه کمیته گردشگری و صنایع دستی اردبیل، اظهار داشت: این نمایشگاه به مدت چهار روز از ششم تا نهم آبان ماه در ارزروم ترکیه برگزار شد که هنرمندان 12 استان کشور در آن شرکت کرده بودند.

وی تصریح کرد: هنرمندان استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، خراسان رضوی، جنوبی، همدان، زنجان، گلستان، یزد، سمنان، اردبیل، البرز و همچنین کرمان توانستند در مدت برگزاری این نمایشگاه محصولات صنایع دستی و سوغات محلی خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

نقی‌زاده خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در 33 غرفه در شهر ارزروم ترکیه برپا شده بود که استقبال مردم و ساکنان این شهر نشان داد که تولیدات صنایع دستی استان اردبیل با کیفیتی بالا به همراه سایر استان‌ها مورد توجه و دقت نظر مردم آن کشور قرار گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: ما در این نمایشگاه به همراه سرکنسولگری ایران در ترکیه در دیداری که با استاندار ارزروم و مسئولان این شهر داشتیم، خواستار استمرار چنین حرکت‌های فرهنگی و هنری شدیم تا روابط بین دو ملت تقویت شود.

وی به مصوبه شورای شهر اردبیل مبنی بر خواهرخواندگی اردبیل و ارزروم اشاره کرد و ادامه داد:‌ قرار شد پس از تصویب مجلس ترکیه و تصمیمات منطقه‌ای و محلی در قالب یک دیدار رسمی بین مسئولان دو کشور تفاهمنامه خواهرخواندگی دو شهر اردبیل و ارزروم به تأیید و تصویب نهایی برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل یادآور شد: ‌ما امیدواریم با حرکتی که در تقویت روابط بین کشورها و شهرهای همسایه در حال انجام است، بتوانیم ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی و توان حوزه‌های هنری و دستی را بیش از گذشته معرفی کنیم و در این باب بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

نقی‌زاده در پایان بیان کرد: ما در دیدارهایی که با مسئولان حوزه گردشگری ارزروم داشتیم ظرفیت عظیم گردشگری استان اردبیل را نیز اعم از آب‌های گرم، اماکن تاریخی و گردشگری به مسئولان امر اطلاع دادیم تا بتوانیم هر چه بهتر زمینه و بستر تعاملات دو جانبه را فراهم آوریم.

انتهای پیام/62004/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول