اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان:

710 هزار کردستانی زیرپوشش تامین اجتماعی کردستان هستند

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی کردستان در حال حاضر 710 هزار نفر زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

710 هزار کردستانی زیرپوشش تامین اجتماعی کردستان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فریدون خدابنده‌لو ظهر امروز در مراسم تجلیل از بازنشستگان استان که در سالن پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در سطح کشور 38 میلیون نفر زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که این رقم در استان کردستان 710 هزار نفر است.

وی افزود: استان کردستان در زمینه جذب بیمه قالیبافان و کارگران ساختمانی رتبه دوم کشوری را کسب کرد که این امر ناشی از مشارکت و همکاری مردم استان است.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان با اشاره به تسهیلات بانکی به کانون بازنشستگان تصریح کرد: وام‌ها از طریق بانک رفاه در اختیار کانون بازنشستگان قرار می‌گیرد و یکی از اولویت‌های کاری ما بازنشستگان بوده و تلاش ما بر این است که بازنشستگان در اولویت کاری ما قرار گیرند.

خدابنده‌لو با اشاره به وجود یک‌هزار شعبه تامین اجتماعی، درمانگاه و پلی‌کلینیک در سطح کشور، اضافه کرد: در استان کردستان دو بیمارستان، 4 کلینیک و دو پلی‌کلینیک زیر نظر سازمان تامین اجتماعی است.

وی بیان کرد: 65 هزار نفر از نیروهای سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور به مردم خدمات ارائه می‌کنند و این سازمان یک نهاد حمایتی برای ایرانیان است.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه 50 درصد افراد بیمه شده کردستان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است، اظهار کرد: کل اعتبار شرکت بارز کردستان مربوط به سازمان تامین اجتماعی است.

هزینه‌کرد 250 میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی کردستان

به گفته خدابنده‌لو، ورودی‌های سازمان تامین اجتماعی کفاف نیازهای این سازمان نیست و خروجی و هزینه‌کرد کوتاه‌مدت و بلندمدت این سازمان در استان کردستان 250 میلیارد تومان است که نسبت به جمعیت تحت پوشش کفایت نمی‌کند.

وی با اشاره به هزینه‌های دارویی و درمانی و حمایت سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: 136 قلم دارو مربوط به پوشش بیمه تامین اجتماعی است که در سال‌جاری 34 قلم داروی دیگر به این اقلام افزوده شده است.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کردستان سرانه ارباب رجوع در این سازمان را 25 متر ذکر کرد و گفت: یکی از سیاست‌های مهم این سازمان افزایش و بهبود فضای درمانی، بهبود فضای درمانی است.

خدابنده‌لو به جواز ساخت 2 شعبه سازمان تامین اجتماعی دیگر در شهر سنندج اشاره کرد و افزود: دو شعبه دیگر در شهرستان‌های سقز و بانه نیز در حال آماده‌سازی است.

وی تلاش در راستای فرهنگ‌سازی و بسترشناسی به منظور تشویق و ترغیب مردم به استفاده از بیمه‌های اجتماعی را از دیگر اولویت‌های این اداره‌کل در استان عنوان کرد و گفت: درصد بالایی از اقشار مختلف مردم استان در قالب هنرمندان، قالیبافان، بسیجیان، رانندگان، کارمندان، کارگران بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی و خدماتی، خبرنگاران و غیره زیر پوشش خدمات مختلف این سازمان قرار دارند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کردستان از پرداخت مستمری بازنشستگی به عنوان تعهدات بلندمدت تامین اجتماعی نام برد و گفت: پرداخت مستمری از کارافتادگی و مستمری بازماندگان نیز از دیگر تعهدات بلندمدت این سازمان است.

انتهای پیام/‌79005/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول