اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی:

دولت 54 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: دولت 54 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.

دولت 54 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نادر فضل‌زاده ظهر امروز در جمع کارگران با اشاره به اصلاح قانون تامین اجتماعی اظهار کرد: در راستای اصلاح قوانین سازمان تامین اجتماعی کارگروه‌‌های شش‌گانه‌ ویژه بازنشستگان و کارگران در سطح کشور برای پیگیری مشکلات و ارائه راهکارها مصوب شده آغاز به کار کردند که به تبع آن این کارگروه‌ها در سطح استان‌ها نیز ایجاد و موارد جمع‌بندی شده به مرکز ارسال خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی افزود: نمایندگان استان در مجلس می‌توانند در زمینه حل مشکلات این سازمان و بازنشستگان اقدامات مهمی را در مجلس شورای اسلامی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه باید از سرمایه بین‌النسلی حفاظت کنیم، خاطر نشان کرد: برخی قوانینی که وضع می‌شود بار مالی زیادی داشته است و گاهی شوک‌هایی وارد سازمان تامین اجتماعی می‌شود که حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را به مراتب به مخاطره می‌اندازد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: فروش سوابق در برخی از سازمان‌ها کار ناعادلانه‌ای است ولی اگر این طرح قانونی شود سازمان ملزم به اجرای آن است.

دولت 54 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است

فضل‌زاده گفت: بدهی 54 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان در سنوات گذشته به تامین اجتماعی هنوز پرداخت نشده است و ارائه خدمات بهینه به بازنشستگان نیازمند پرداخت این بدهی است.

دولت باید از بازنشستگان و مستمری بگیران حمایت کند

وی با تاکید به اینکه سازمان نیاز به حمایت دولت دارد، افزود: بازنشستگان نیز از مردم این مملکت هستند و همانند بازنشستگان لشکری و کشوری از لحاظ بیمه تکمیلی، کارت منزلت، بن عائله‌مندی و سایر تسهیلات باید برخوردار شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: با وجود اینکه سرانه درمان آحاد ملت ایران به وزارت بهداشت و درمان واریز می‌شود، انتظار داریم که هزینه درمان بیمه شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی که از خدمات درمانی سازمان به صورت رایگان استفاده می‌کنند به حساب سازمان واریز شود.

وی تصریح کرد: همچنین هزینه‌های بیمه درمان تکمیلی مستمری‌بگیران سازمان همانند بازنشستگان کشوری توسط دولت باید پرداخت شود.

افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان در مقایسه با تورم 40 درصدی

رئیس کانون بازنشستگان استان آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست گفت: افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان در مقایسه با تورم 40 درصدی که از سوی بانک مرکزی اعلام شد، دردی از بازنشستگان دوا نمی‌کند.

محمد مسگری با اشاره به اینکه باید از حقوق تامین اجتماعی کارگران صیانت کنیم، افزود: اگر تمام حیثیت ما را از ما بگیرند باز هم دست از صیانت حقوق تامین اجتماعی کارگران نخواهیم کشید.

وی خاطر نشان کرد: اجازه دخل و تصرف به سرمایه بین‌النسلی را به کسی نخواهیم داد و از تجاوز به این حقوق جلوگیری و پاسداری خواهیم کرد.

انتهای پیام/60001/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول