اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته کشور:

عدم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگر تامین اجتماعی پذیرفتنی نیست

عضو هیئت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته کشور گفت: عدم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگران تامین اجتماعی و افزایش حقوق بر اساس تورم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این قشر است.

عدم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگر تامین اجتماعی پذیرفتنی نیست

به گزارش برگزاری فارس از تبریز، کریم صادق‌زاده ظهر امروز در جمع کارگران با بیان اینکه بازنشستگان مربیان و خردمندان جامعه هستند، تاکید کرد: امروز در شرایطی به استقبال جشن روز تکریم بازنشستگان می‌رویم که با مشکلات و معضلات کلان قشر عظیمی بازنشستگان روبه‌رو هستیم و ده‌ها خواسته بر حق کارگران بازنشسته بر روی میز مسئولان تامین اجتماعی است که همت و تلاش دولت تدبیر و امید و مسئولان تامین اجتماعی و مجلسیان را می‌طلبد.

وی افزود: مسئولان باید برای بازنشستگان که عمر شریف خود را در عرصه کار و تولید و در راه اعتلای کشور صرف کرده‌اند، خدمت کنند و در قالب طرح برنامه‌های اداری و رفاهی راهکارهایی را ارائه دهند که این قشر در زمان بازنشستگی به دور از مشکلات و با خاطری آسوده زندگی کنند.

تبعیض بین بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری

وی با بیان اینکه درگیر بودن بازنشستگان با این همه مشکلات برازنده حکومت اسلامی نیست، گفت: مسئولان که وظیفه برقراری عدالت و رفع تبعیض در جامعه را بر عهده دارند نباید اینقدر به مشکلات و خواست‌های به حق بازنشستگان بی‌توجه باشند.

صادق‌زاده عدم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگران تامین اجتماعی و افزایش حقوق بر اساس تورم را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این قشر عنوان کرد و افزود: سال‌هاست که بازنشستگان تامین اجتماعی در تبعیضی آشکار با بازنشستگان کشوری و لشکری قرار دارند و سهم آنها از امکانات دولتی و منابع عمومی از جمله افزایش حقوق، تسهیلات بانکی، بیمه تکمیلی و عمر، کارت منزلت، بن عائله‌مندی، کمک هزینه‌های زیارتی و سیاحتی رعایت نمی‌شود.

طرح‌ها و لوایح مصوب باید برای خانواده بزرگ تامین اجتماعی آرامش خاطر ایجاد کند

رئیس کانون کارگران بازنشسته شهرستان تبریز در ادامه چگونگی اجرای کامل اصل 29 قانون اساسی در رابطه با برخورداری بیمه‌شدگان از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، از کار افتادگی، بی‌سرپرستی، حوادث و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی همچنین مراقبت‌های پزشکی را یکی از اساسی‌ترین عوامل در سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: مسئولان و نمایندگان مجلس باید به این مسائل توجه کرده و طرح‌ها و لوایحی را تصویب و اجرا کنند که برای خانواده بزرگ تامین اجتماعی آرامش خاطر ایجاد کند و عزت‌نفس آنان در جامعه حفظ و سطح متناسب از معاش برای آنان تامین و تضمین شود و زمینه‌های تحقق عدالت اجتماعی بیش از پیش فراهم شود.

اقدام جدی برای پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بیمه‌گر در کشور و خاورمیانه است، تاکید کرد: بیش از 11 میلیون نفر بیمه شده اصلی و یک میلیون و 700 هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارد که سهم استان آذربایجان‌شرقی با بیش از 625 هزار نفر بیمه شده و 91 هزار و 415 نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر قابل توجه است.

صادق‌زاده افزود: با این آمار و ارقام باید هم به وظایف اصلی سازمان و هم به بیمه‌شدگان توجه جدی شود و به جای تحمیل بار اضافی به این سازمان اقدام جدی در زمینه پرداخت بدهی‌های دولت به این سازمان صورت گیرد که در غیر این صورت در آینده نزدیک شاهد از بین رفتن کارایی و کارکرد این سازمان خواهیم شد.

وی تغییر هفت مدیرعامل را در مدت هشت سال برای سازمان تامین اجتماعی در دوران دولت نهم و دهم ناراحت‌کننده عنوان کرد و گفت: این تغییرات باعث سست شدن پایه‌های سازمان تامین اجتماعی شد که دود آن هم به چشم بازنشستگان و این قشر آسیب‌پذیر رسید.

اجرای ماده 76 قانون الزام و بازکردن 50 درصد حق بیمه تکمیلی بازنشستگان در ردیف بودجه

وی، بیمه تکمیلی را یکی دیگر از مشکلات بازنشستگان عنوان کرد و گفت: ناتوانی درمان تامین اجتماعی باعث می‌شود که ما بازنشستگان که در دوران اشتغال 9 درصد و در دوران بازنشستگی دو درصد حق بیمه پرداخت کرده‌ایم به سوی بیمه تکمیلی حرکت کنیم.

صادق‌زاده افزود: ما خواستار اجرای ماده 76 قانون الزام مصوب سال 1368 مجلس شورای اسلامی و باز کردن 50 درصد حق بیمه تکمیلی برای بازنشستگان در ردیف بودجه هستیم زیرا در اینصورت دیگر نیازی به بیمه درمان تکمیلی و مشکلات ناشی از آن به دلیل عدم تعهد و پایبندی شرکت‌های بیمه‌گر و اعتراض و نارضایتی بازنشستگان نخواهیم داشت.

وی، در ادامه سخنان خود از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواستار عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در مورد تقویت و پاسداشت منابع سازمان، توجه به کیفیت ارائه خدمات، صرفه‌جویی سازمانی، قانون‌مداری و مردمداری شد.

انتهای پیام/60001/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول