اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گو‌ی فارس با ‌کارشناس مسائل اجتماعی ‌مطرح شد

آسیب‌های خانواده از نظر علمی و عملی تبیین شود/افزایش ناسازگاری‌های ‌خانوادگی‌

کارشناس مسائل اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: مسائل و مشکلات خانواده باید از نظر علمی و عملی تبیین، تحلیل و نتایج آنها به خانواده تعمیم داده شوند.

آسیب‌های خانواده از نظر علمی و عملی تبیین شود/افزایش ناسازگاری‌های ‌خانوادگی‌

سعید خسروی امروز به مناسبت روز خانواده به خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: در جوامع انسانی خانواده به گروهی اطلاق می‌شود که به لحاظ روابط خونی و تمایل سببی با یکدیگر در مکانی مشترک زندگی می‌کنند و روابط عاطفی پایداری دارند

به گفته این کارشناس در جوامع صنعتی، خانواده رو به سمت خانواده هسته‌ای گام بر داشته و تمام روابط و افکار آن تحت تاثیر عصر امروز (قرن 21) قرار گرفته است.

وی افزود: با فرایند پست مدرنیته و تکنولوژی پیشرفته و صنعتی شدن، امروز نهاد خانواده دچار آسیب‌های درونی و بیرونی شده و این آسیب‌ها باید در ابعاد گسترده در قالب محوریت تحکیم بنیان خانواده مورد بحث قرار گیرد و نتایج کاربردی محض از آن پدیدار شود.

خسروی ادامه داد: به طور کلی تحولات و دگرگونی بسیار زیادی در سطوح خانواده همچون فرد‌گرایی، نگرش میان نسلی، دولتی شدن خانواده‌ها و غیره وجود دارد که باید مورد تحلیل آسیب شناسان اجتماعی و نظریه‌پردازان و جامعه شناسان قرار گیرد.

کارشناس مسائل اجتماعی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ‌امروز ما شاهد ناسازگاری و نابسامانی‌های متعدد در روابط خانوادگی در ابعاد گسترده‌ای هستیم این ناسازگاری‌ها موجب آسیب‌های جسمی و روانی می‌شود که نهاد خانواده را متزلزل و این تزلزل منجر به فروپاشی خانواده و افزایش روز افزون آمار طلاق می‌شود.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: مقوله‌های اجتماعی در خانواده همانند ازدواج و طلاق از مباحث مهم از حیث جامعه شناسی مورد تحلیل قرار گرفته و در این راستا نقش پدر،مادر و فرزند با نقش ها و شناورشدن آنها در روابط میان اعضای خانواده از نظر کیفی و کمی تغییر کرده است.

خسروی ادامه داد: باید مشکلات و آسیب‌های خانواده در رابطه با جامعه امروز توسط مسئولان و دست اندرکاران و پژوهشگران و آنهایی که در نهاد خانواده تاثیر‌گذارند به طور مستقیم بررسی شود و تلاش شود تا این آسیب‌ها از نظر علمی و عملی تبیین، تحلیل و نتایج حاصله را به خانواده‌ها تعمیم دهند.

وی گفت: باید مشخص شود که آسیب‌های خانواده در جامعه فعلی کدام اند و راهکارها و پیشنهادات موثر و مفیدی در این راستا ارائه دهند.

انتهای پیام/75005/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول