اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی خبر داد

پرداخت بیش از 3 میلیارد ریال برای تغذیه کودکان زیر 6 سال نیازمند آذربایجان غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی از پرداخت 3 میلیارد و 750 میلیون ریال برای تغذیه کودکان زیر شش سال خانواده‌های مددجوی کمیته امداد استان خبر داد.

پرداخت بیش از 3 میلیارد ریال برای تغذیه کودکان زیر 6 سال نیازمند آذربایجان غربی

 جلال حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: دوران کودکی از دوران حساس زندگی افراد است که چگونگی تغذیه تأثیر مهمی در رشد و نمو کودکان دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌های نیازمند توان پرداخت هزینه‌های معمول امرار و معاش اعضای خانواده خود را ندارند، تصریح کرد: کودکان چنین خانواده‌هایی به علت فقر و پایین بودن توان مالی والدین خود دچار سوء تغذیه شده و عوارض آن تا پایان عمر گریبان‌گیر کودکان شده و روند معمول زندگی را برای آنان با مشکل مواجه می‌کند.

حسین‌زاده در این راستا از اقدام کمیته امداد امام خمینی برای تأمین بخشی از نیازهای غذایی کودکان زیر شش سال خانواده‌های زیر پوشش خبر داد و افزود: ماهانه به ازای هر کودک زیر شش سال مبلغ 500 هزار ریال برای تهیه مواد غذایی ضروری و مورد نیاز کودک به کارت‌های آنان واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی افزود: بر اساس تعاملات گسترده‌ای که با دانشگاه علوم پزشکی استان وجود دارد، منحنی‌های رشد این کودکان به صورت مستمر ارزیابی می‌شود تا روند تأثیرگذاری تغذیه سالم و کامل در رشد کودک مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک‌هزار و 500 کودک زیر شش سال در قالب اجرای این طرح مورد حمایت کمیته امداد استان قرار گرفته‌اند، گفت: در سال جاری مبلغ 3 میلیارد و 750 میلیون ریال به حساب کارت‌های اعتباری این تعداد کودک واریز شده است.

حسین‌زاده با اشاره به شیوه مطلوب اجرای این طرح، افزود: سیستم کارت‌های اعتباری که به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فرد با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد با کمیته امداد، تنها مجاز به تهیه اقلام پروتئینی مورد نیاز کودکان است و امکان استفاده از آن در دیگر زمینه‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول