اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی:

ضرغامی سخنران آیین اختتامیه اجلاس پیرغلامان حسینی در گلستان است

دبیر اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی از حضور سیدعزت‎الله ضرغامی در آیین اختتامیه این اجلاس خبر داد و گفت: رئیس رسانه ملی در آیین اختتامیه از پیرغلامان حسینی تجلیل می‌کند.

ضرغامی سخنران آیین اختتامیه اجلاس پیرغلامان حسینی در گلستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم طاهری صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: آیین اختتامیه یازدهمین اجلاس بین‎المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی شامگاه پنج‎شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی سیدعزت‎الله ضرغامی در محل مصلای گرگان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هشتم آبان مراسم افتتاحیه یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‎شود، تصریح کرد: تقدیر، رونمایی و سخنرانی، بخشی از برنامه‎های اجلاس پیرغلامان حسینی در استان گلستان است.

تمبر ویژه اجلاس پیرغلامان حسینی رونمایی می‎شود

دبیر اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی افزود: بعدازظهر چهارشنبه ادامه نشست تخصصی اجلاس یازدهم پیگیری می‎شود سپس نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع گرگان اقامه می‌شود و بعد از آن مداحی و قصیده‎خوانی با حضور مداحان و شعرای آیینی انجام خواهد گرفت.

طاهری از برگزاری دومین نشست تخصصی و آموزشی این اجلاس در روز پنج‎شنبه خبر داد و اظهار داشت: عصر این روز رونمایی از المان عاشورایی در یکی از میادین مرکز گلستان انجام می‎شود.

وی در خصوص مهمترین برنامه یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در گلستان بیان داشت: «معرفی کتب و تالیفات عاشورایی»، «بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری در عرصه مداحی»، «عاشورا پژوهی و مستندسازی»، «آسیب‌شناسی عزاداری‌ها»، «شیوه برگزاری آیین‌های حسینی» «نمایش آیینی اقوام گلستان»، «ثبت ملی آثار فاخر استانی»، «رونمایی تمبر ویژه اجلاس» در قالب دو نشست تخصصی انجام می‎گیرد.

یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان با حضور چهره‌های مطرح در عرصه مداحی اهل بیت (ع) از پنج قاره جهان، هفتم تا دهم آبان ماه در شهرستان گرگان برگزار می‎شود.

میهمانان یازدهمین دوره اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی دقایقی پیش وارد استان گلستان شدند.

دقایقی پیش بیش از 500 نفر از میهمانان داخلی و خارجی یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی وارد ایستگاه راه‌آهن گرگان و فرودگاه بین‌المللی این شهر شدند و مورد استقبال مقامات استانی و شهرستانی قرار گرفتند.

در این مراسم فضاسازی بسیار مناسبی در ایستگاه راه‌آهن گرگان در نظر گرفته شد و برای نخستین بار در طی 11 دوره برگزاری این اجلاس به نیت 14 معصوم، 14 پرچم چهار متری مزین به نام مبارک معصومین توسط 14 علمدار از هیئت‌های مذهبی استان گلستان از مدعوین استقبال معنوی کردند.

پس از ورود میهمانان به هریک از آنها نشان یازدهمین دوره اجلاس اهدا شد.

برگزار کنندگان این اجلاس در تلاش هستند تا روند برگزاری این مراسم نسبت به سال‌های گذشته کامل‌تر شود.

علاوه بر مداحی مداحان برجسته در این مراسم، تعدادی هیئت مذهبی به اجرای برنامه پرداختند.

براساس این گزارش، مراسم استقبال رسمی و مردمی ساعت 15 امروز در بارگاه امامزاده عبدالله گرگان با حضور اقشار مختلف برگزار خواهد شد.

پس از برگزاری این مراسم همزمان با نماز مغرب و عشاء برنامه‌های سنتی استان و شهرستان همانند اجرای مراسم دسته‌چوبی برگزار می‌شود.

هیئت‌های سینه‌زنی بالا جاده کردکوی و هیئت علی اصغر روستای زنگیان و برخی هیئت‌های دیگر هم به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

همچنین در این اجلاس 24 میهمان خارجی از کشورهای پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، مصر، عراق، آذربایجان، هندوستان، لبنان و برخی کشورهای اسلامی دیگر در کنار پیرغلامان حسینی کشورمان حاضر خواهند شد.

همچنین برای نخستین بار در این اجلاس از علما و مفاخر اهل سنت استان گلستان تجلیل خواهد شد.

این مراسم توسط ده‌ها رسانه‌های داخلی و خارجی به صورت زنده و تهیه مستند پوشش خبری داده خواهد شد.

اختتامیه این مراسم نیز در روز پنج‌شنبه همزمان با نماز مغرب و عشاء در محل مصلای نماز جمعه گرگان با حضور اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، میزبان دوازدهمین دوره اجلاس استان خوزستان خواهد بود که بنابر تمهیدات پیش‌بینی شده مقرر گردیده مراسم اختتامیه آن نیز در شلمچه برگزار شود که در اختتامیه یازدهمین دوره، نشان اجلاس دوازدهم به نماینده آن استان تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام/83001/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول