اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد

اهتمام مبلغان به ترویج امر به معروف و نهی از منکر در ماه محرم

یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به حضور طلاب در دهه اول محرم در برنامه‌های تبلیغی بیان کرد: طلاب باید نسبت به ترویج امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشند و رهبری نیز بر نهادینه‌کردن این دو اصل مهم در جامعه تاکید دارند.

اهتمام مبلغان به ترویج امر به معروف و نهی از منکر در ماه محرم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امشب در دیدار با جمعی از طلاب استان گلستان با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم بیان کرد: باید انسان‌ها همواره بدانند که در معرض امتحان الهی قرار دارند و مراقب باشند که بتوانند از امتحانات الهی سربلند خارج شوند.

وی با اشاره به نقش طلاب در هدایت عموم مردم بیان کرد: طلاب نقش مهمی در جامعه بر عهده دارند و هیچ‌گاه ذره‌ای از راهنمایی و ارشاد مردم خسته نمی‌شوند.

استاد حوزه علمیه قم اهمیت علم‌آموزی و تقویت بنیه علمی از سوی طلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: طلاب باید در کنار ارتباط با مردم به فراگیری علوم دینی و مباحثه با یکدیگر اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) مبنی بر زنده نگه داشتن علم خاطرنشان کرد: نباید شاهد باشیم که طلاب به جای فراگیری علم به سراغ روزنامه و تلویزیون رفته و وقت خود را هدر دهند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه در گذشته طلاب اهتمام بسیار زیادی به درس و بحث طلبگی داشتند، اظهار داشت: در زمان آیت‌الله بروجردی هنگام درس ایشان طلاب به صورت بسیار منظم در جلسات درس شرکت می‌کردند ولی امروز که شرایط برای حضور علاقه‌مندان در سطح گسترده فراهم شده است، مدیریت این تعداد از طلاب نیز دشوار شده است.

وی توجه هرچه بیشتر به درس اخلاق در حوزه‌های علمیه را خواستار شد و گفت: متاسفانه برخی از سخنان کاملا نادرست در گوشه و کنار شنیده می‌شود که شایسته مطرح شدن از زبان یک طلبه نیست و باید نسبت به این امر مسئولان امر دقت نظر داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر طلبه‌ها در کنار عالمان بزرگ دینی رشد کرده و پرورش یابند شاهد چنین مسائلی نخواهیم بود و کسانی که در مسیر هدایت مردم می‌خواهند گام بردارند باید ابتدا به تربیت خود توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به حضور طلاب در دهه اول محرم در برنامه‌های تبلیغی در سراسر کشور بیان کرد: باید در این دهه نسبت به ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشند و مقام معظم رهبری نیز بر نهادینه کردن این دو اصل مهم در جامعه تاکید دارند.

انتهای پیام/2258/غ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول