اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی انتظامی استان اردبیل:

مداحان از ورود به مسائل سیاسی پرهیز کنند

جانشین فرماندهی انتظامی استان اردبیل گفت: مداحان و شعرای حسینی باید از ورود به عرصه سیاسی پرهیز کنند و مجالس حسینی را به اغراض سیاسی آلوده نکنند.

مداحان از ورود به مسائل سیاسی پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، طاهری عصر امروز در همایش هیئت امنای مساجد، اماکن متبرکه و خیرین استان اردبیل در سالن اداره کل اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: ظرفیت عزاداری حسینی در اردبیل اعم از مساجد،‌ محلات و خیابان‌ها ظرفیتی عظیم است که می‌توان از این ظرفیت در همراهی و همسویی مردم و تشکل‌های مردم نهاد در حرکت‌های تأثیرگذار، آموزشی و تعلیمی استفاده کرد.

وی نگاه نیروی انتظامی را به انجام مراسمات مختلف نگاه برون سازمانی و درون سازمانی توصیف کرد و افزود: در حوزه برون‌ سازمانی ما با تشکیل جلسات مختلف با هیئت امنای مساجد، ریش سفیدان و رؤسای محلات شش‌گانه سعی داریم موانع احتمالی را در حوزه راهنمایی و رانندگی و نظم و انضباط فراهم آورده و نسبت به پوشش ترافیکی و انتظامی مراسمات برگزار شده در این ایام اقدام کنیم.

طاهری تصریح کرد: نیروی انتظامی در تمام بخش‌ها از قبیل پلیس راهور، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در دهه اول محرم در آماده باش کامل هستند تا با نظم و انضباط مراسمات این دهه برگزار شده و بتوانیم با رعایت ملاحظات حفاظتی و پیشگیری از جرایم اقدامات ضروری را انجام دهیم.

این مسئول به حرکت دستجات عزاداری به صورت شبانه اشاره کرد و ادامه داد: این کار باید با کمترین آزار و اذیت هموطنان صورت بگیرد و دستجات عزاداری از طبل و شیپور به صورت شبانه و دیرهنگام استفاده نکنند.

وی به وجود برخی سرقت منازل و مغازه‌ها در این ایام و ضرورت هوشیاری خود اهالی و به کارگیری نیروهای کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در مراقبت بیشتر اشاره کرد و یادآور شد: اگر هیئت امنای مساجد و رؤسای محلات پای کار بیایند هم پلیس راهور و هم کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها می‌توانند به طور مطلوب وظیفه خود را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جانشین فرماندهی انتظامی استان اردبیل ضرورت زمان‌بندی در اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها را با همکاری هیئت امنای مساجد و محلات یادآور شد و گفت: ما انتظارمان این است که در ایام ماه محرم از هر جهت اعم از جرم،‌ بی‌نظمی، بی‌قانونی و برخی نارسایی‌های اجتماعی شرایط به گونه‌ای باشد تا وضعیت امنیتی مطلوب را شاهد باشیم.

طاهری مداحان را به دوری از غلو و پرهیز از ورود به مسائل و موضوعات سیاسی دعوت کرد و افزود: اغراق بزرگترین بی‌اعتمادی را در بین عزاداران حسینی به ویژه جوانان و نوجوانان سبب می‌شود.

وی تصریح کرد: ما انتظار داریم هیئت امنای مساجد تنها در پخش اذان و اعلام برنامه‌های شرعی یومیه از بلندگوها استفاده کنند و در غیر این صورت با بلند شدن صدای عزاداری‌ها و مداحی‌ها اسباب آزار و اذیت ساکنان جوار مساجد را فراهم نکنند.

طاهری اظهار داشت: ما دو نفر از همکارانمان را مأمور کردیم تا با همکاری آنها کارهای انتظامی در نظم‌بخشی به هیئت‌های عزاداری و حوزه ترافیک انجام شود تا در سطح شهر شاهد گره کور ترافیکی نباشیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: هیئت امنای مساجد باید از انتخاب عناوین نامناسب برای هیئت‌های خود به مانند «دیوانگان حسینی» پرهیز کنند چرا که این نامگذاری‌ها در شأن عزاداران حسینی نیست.

وی اضافه کرد: انتظار ما این است که عزاداران و هیئت امنای مساجد از پخش آهنگ‌های آمیخته به موسیقی‌های غیرمجاز و استفاده از آلات و ادوات موسیقی در عزاداری‌های ماه محرم پرهیز کنند و مداحی‌ها نیز در شأن حضرت سیدالشهدا صورت بگیرد.

طاهری در پایان بیان کرد: انتظار داریم که مردان در هنگام عزاداری از بیرون آوردن لباس‌ها و لخت شدن‌ها با توجه به حضور زنان و پخش برنامه از شبکه‌های مختلف پرهیز کنند تا بهانه‌ای به دست بیگانگان داده نشود.

انتهای پیام/62006/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول