اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای آغاز زندگی مشترک

1456 زوج مددجو در خراسان شمالی نیازمند کمک خیران هستند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه یک هزار و 456 نفر از زوج‌های جوان این نهاد پشت نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند، گفت: این زوج‌ها برای آغاز زندگی مشترک خود نیازمند کمک خیرین در تأمین جهیزیه هستند.

1456 زوج مددجو در خراسان شمالی نیازمند کمک خیران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان شمالی، حسن نعمتی با اشاره به اینکه این نهاد هم‌اکنون با کمبود اعتبار برای پرداخت کمک هزینه جهیزیه مواجه است، اظهار کرد: کمک خیران می‌تواند بستر مناسب برای آغاز زندگی مشترک این زوجین را فراهم سازد.

وی از نیکوکاران خواست تا با کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود در اهدای جهیزیه به زوجین نیازمند مشارکت کنند.

نعمتی تصریح کرد: از تعداد زوج‌های پشت نوبت 953 نفر دختران زیر پوشش، 27 نفر دختران خانواده‌های نیازمند، 465 مورد هدیه ازدواج به پسران و 11 مورد نیز کمک به ازدواج مجدد بانوان زیر پوشش هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال 193 سری جهیزیه و کمک هزینه ازدواج با یک میلیارد و 549 میلیون ریال اعتبار به نوعروسان و تازه دامادهای زیر پوشش این نهاد اهدا شد.

وی سقف اهدایی هدیه ازدواج به تازه دامادها را چهار میلیون ریال و جهیزیه نوعروسان را 10 میلیون ریال عنوان کرد .

نعمتی تصریح کرد: پرداخت هدایای ازدواج به صورت غیر نقدی در قالب بن کارت خرید در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا از این طریق بتوانند وسایل مورد نیاز زندگی را خود تهیه کنند .

وی با اشاره به اولویت‌های کمیته امداد در راستای پیشبرد سلامت زندگی جوانان گفت: کمیته امداد در راستای احیاء سنت حسنه ازدواج و ارتقای سطح کمی و کیفی زندگی جوانان اقدام به تسریع در پرداخت جهیزیه زوجین تحت حمایت این نهاد کرده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی افزود: کمیته امداد ضمن اهدای جهیزیه به زوجین اقدام به برگزاری دوره آموزش خانواده و انجام مشاوره‌های ازدواج برای جوانان کرده است به طوری که تمام افراد زیرپوشش قبل از دریافت جهیزیه باید از دوره آموزش خانواده و مشاوره‌های ازدواج  توسط  کارشناسان این نهاد برخوردار شوند.

انتهای پیام/63002/ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول