اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از مسابقات قرآن در مازندران

حضور چشمگیر جوانان در مسابقات مدیحه‌سرایی‌/‌مراسم‌های تواشیح در نجف،کربلا و هرات

هجدهمین دوره مسابقات مدیحه‌سرای، همخوانی قرآن کریم، اذان و ابتهال در استان مازندران با حضور چشمگیر جوانان و حضور داوران برتر کشوری درحال پیگیری است.

حضور چشمگیر جوانان در مسابقات مدیحه‌سرایی‌/‌مراسم‌های تواشیح در نجف،کربلا و هرات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، هجدهمین دوره مسابقات استانی اذان، ابتهال، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم از امروز در مازندران آغاز به‌کار کرد.

این دوره از مسابقات با حضور 16 شهرستان از مازندران در بخش خواهران و برادران در امامزاده عباس (ع) ساری و مجتمع فرهنگی تفریحی بادله شهرستان میاندرود در حال پیگیری است.

حضور چشمگیر جوانان در این دوره از مسابقات نسبت به سال‌های گذشته مثال‌زدنی است.

محمد جواد گلدوست یکی از شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته در سنین زیر 16 سال در رشته اذان رتبه سوم کشوری را کسب کردم، افزود: در بخش اذان در مسابقات دانش‌آموزی دوبار موفق به کسب رتبه اول در استان شدم.

موذن برتر مازندران سطح کیفی هجدهمین دوره مسابقات اذان را بالا دانست و گفت: رقابت‌ها نسبت به سال‌های گذشته نزدیک‌تر شده است.

گلدوست با تاکید بر اینکه باید در مدارس فضای قرآنی ایجاد شود، بیان کرد: برگزاری کلاس‌های اذان در مدارس یکی از راه‌های ترویج اذان در بین جوانان است.

سرپرست گروه تواشیح طاها نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، با اشاره به شرکت هشتمین دوره گروه تواشیح طاها در مسابقات استانی، گفت: گروه تواشیح طاها تاکنون موفق به کسب چهار دوره مقام نخست در مسابقات استان شد.

مهدی تاجور به کسب مقام نخست در مسابقات تواشیح دانشجویان کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در مسابقات تواشیح مساجد کشور موفق به کسب عنوان دوم شدیم.

تاجور از برگزاری تواشیح گروه طاها در کشورهای عراق و افغانستان خبر داد و عنوان کرد: برگزاری مراسم‌های تواشیح در شهرهای نجف،کربلا و هرات گامی موثر در تبلیغ دین اسلام برداشته شده است.

وی با بیان اینکه سطح برگزاری این دوره از مسابقات نسبت به مسابقات سال‌های گذشته بالا است، افزود: این دوره از مسابقات همانند مسابقات کشوری از حساسیت بالایی برخوردار است.

تاجور با اشاره به کسب عنوان نخست در مسابقات تواشیح اوقاف خراسان رضوی، تصریح کرد: حضور شرکت‌کنندگان برتر کشوری در این دوره از مسابقات نقطه مثبت و رقابت نزدیک شرکت‌کنندگان با یکدیگر است.

یکی از شرکت‌کنندگان که از شهرستان بابلسر برای رقابت در این دوره از مسابقات حضور پیدا کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، با بیان اینکه سطح بالای مسابقات استرس زیادی به من وارد کرد، اظهار داشت: حضور داوران برتر کشوری حساسیت هجدهمین دوره مسابقات اذان و مدیحه سرایی را افزایش داده است.

علی رضایی تصریح کرد: نظارت داوران برتر کشور از بروز هرگونه اعتراضات به نحوه امتیاز‌دهی جلوگیری می‌کند.

موذن برتر کشور یکی از نقاط مثبت این دوره از مسابقات را حضور چشمگیر شرکت‌کنندگان زیر 16 سال عنوان کرد و گفت: جوانان و نوجوانان با استعداد و جویای انگیزه مسابقات را سخت و به یکدیگر نزدیک کرده است.

وی تصریح کرد: نحوه برگزاری هجدهمین دوره مسابقات اذان نسبت به سال‌های گذشته از نظم و هماهنگی بهتری برگزار شد.

رضایی یکی از روش‌های ترویج فرهنگ اذان در بین جوانان را تعیین هدایا دانست و گفت: برگزاری مسابقات اذان در مدارس و اهدای جوایز می‌تواند جوانان را در این امر یاری کند.

انتهای پیام/86003/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول